Announcement

Collapse
No announcement yet.

Torkar reglage prolem..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Precis, den kommer fortsätta ett par cm ner "utanför" rutan så att säga.

    Kan liksom inte vara något som hänt,otänkbart, med tanke på att den funkade klockrent innan vi demonterade den. Sen satte vi då på en annan beg. som ingenting funkade på, satte tillbaks den här och allt började funka som det ska igen. Förutom då att dödläget fortfarande inte är på rätt ställe, dock mycket bättre än den beg motorn.
    Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
    Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

    Mvh
    Joksi

    ¤ Garaget.org

    ¤ Joksi.net

    Comment


    • #17
      Ber om ursäkt eftersom jag nog är lite miljöskadad efter att ha mekkat med traktorer i 30 år... de har en lite annorlunda konstrution. Går inte in på det.
      Visst går din torkarmotor bara runt runt? Den växlar aldrig rotationsriktning på axeln. ( Den gör det på våraTraktorer, har en inbygd växel)
      I så fall måste länken som sitter på torkarmotorns axel monteras exakt då "länkaget vänder riktning" och torkarmotorn måste stå i sitt pausläge. Då allt är OK så monterar du sist torkararmarna i rätt position.

      De har nog monterat länken lite felaktigt på motorn med resultat att den vänder efter pausläget.
      Last edited by Chramon; 28 January 2009, 14:27.
      Fiat Punto Easy 1.2 -13
      Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

      Comment


      • #18
        Men det är bara första läget, då den pausar, som den gör så. När man kör på snabbare och snabbaste läget, så sveper den utan avbrott upp och ända ner på rutan.
        Audi A3 2.0TFSI Q Sportback
        Coupé Plus 16v 2.0 (såld)

        Mvh
        Joksi

        ¤ Garaget.org

        ¤ Joksi.net

        Comment


        • #19
          Första läget är väl intervalltorkaren?
          Då ska den stanna och gör det på fel ställle.

          Läge 2 är normal hastighet och läge 3 snabbgång.
          Då vevar bara motorn på och sveper hela rutan, den reagerar aldrig för pausläget pga att manöverströmmen från spaken ligger på hela tiden.
          När du bryter manöverströmmen så fortsätter motorn gå via strömkabeln som alltid har + , tills den inbyggda brytaren i motorn bryter kretsen.
          Fiat Punto Easy 1.2 -13
          Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

          Comment

          Working...
          X