Announcement

Collapse
No announcement yet.

baklucka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • baklucka

    Hej Henke o alla!
    Jag har med samma problem på min Marea, returfjädern till handtaget är för klen så handtaget går inte tillbaka tillräckligt för att den ska öppnas!
    jag tar o slår på den svarta plasten vid låset med knytnäven ett par gånger så brukar den ramla ner i rätt läge, men man får slå ordentligt, känns ju inte så kul!
    Ska ta bort klädseln på luckan o sätta dit starka fjädrar på båda sidor om pinnararna som drar i låsen vid sidorna så handtaget går tillbaka riktigt, så jäkla svårt att beskriva med ord hur det ser ut, hade det borta förra året o smörjde, det hjälpte ett tag!
    En tillfällig lösning för att få upp den är nog att försöka via handtaget,mekaniskt få tillbaka det!
    Kan kanske gå att ta bort klädseln innifrån bagaget,har för mej att det gick lätt att ta bort den!

    Henke, hade du inte en 131:a , känner mej lite ensam här som 131 ägare!!
    Ha det bra..
    MVH Alf
    4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
    2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
    Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

    Punto 80 ELX 16v -01
    Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
    Ducato 2,5TD -92 flak
    Tel 070-5512431

  • #2
    Jäklar, nu kom den fel skulle hamnat i den andra som handlade om Henkes baklucka,,
    Synd att jag inte är lika händig med datorn som jag är med knytnäven ,,,
    4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
    2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
    Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

    Punto 80 ELX 16v -01
    Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
    Ducato 2,5TD -92 flak
    Tel 070-5512431

    Comment


    • #3
      Hej Alf

      Tack för tipset! jag har förstått att det är något sådant som krånglar, fick det tipset av AdamL här på forumet också. Jo jag märker att det inte hänger med ner igen liksom, ska kolla på det i helgen. Få se om jag kan pilla ner det eller om jag måste klättra in i skuffen o mekka. Provade att slå som du sade men var rädd att slå sönder, provade även att åka fort i en knöl i fall det skulle "rukla" rätt

      Köpte fö bilen förra veckan på en exekutiv/kronofogde auktion för inte allt för många tusen lappar, utan att ens ha startat den, köpa grisen i säcken..Men bilen går riktigt fint, den hade stått sedan juli 2008, startade på en gång och gick tyst o fint, dessutom verkar den vara välservad! Kände mig riktigt nöjd när jag åkte hem! All el funkade. Mv-värmare, v-hjul, drag, fjärr lås, abs m.m. finns det i utrustningsväg på den. En svart 1,8 Elx närmare bestämt.
      Det ska bli den nya bruksbilen då vi nu behöver lite mer utrymme.

      Jodå 131 an har jag kvar och jag har inhandlat lite ekonomiplåt + lite annat till den, så nu ska den snart ut o renoveras lite! Iofs är den inte mycket rostig alls men nu ska den bli som ny typ, har jag som mål i alla fall, få se hur det går..

      Hur går det med ditt 131 ägande?

      /
      Henrik

      Comment


      • #4
        jag tror att du kommer att bli nöjd,vi trivs jättebra med våran,hade bara javla oflyt när vi köpte den,motorn rasade(ramlager) en kort tid efter köpet!
        En ägare o full servicebok 13000mil servad på fiat i stockholm!
        Bilen hade gått 250mil sedan sevice när jag fick byta motorn då jag såg att oljefitret var rostigt, då blir man förbannad!!
        Luktar mygel lång väg!!

        Nårt som jag har haft problen med är dörrstoppen på framdörrarna, den låssnade i från dörrplåten i framkanten,fick svetsa både dörren o stoppen, verkar som den är för stark själva stoppen..

        Min 131a håller jag på att samla grejer till, kanske kan den få ny lack innan sommaren,får se ,vi väntar tillökning så man får vara lite mer tillhands för frugan!
        Köpte ett Racing spoiler kit (osthyvel) ifrån England som jag ska lacka med..

        Jag har endel plåt o grejer om det är nåt du behöver!
        Vad det en 2 eller 4dörr du hade CL el super?
        Attached Files
        4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
        2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
        Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

        Punto 80 ELX 16v -01
        Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
        Ducato 2,5TD -92 flak
        Tel 070-5512431

        Comment


        • #5
          Perfekt att veta i fall jag behöver något, det är en 2 dörrars Cl 1600 jag har..Nu har den stått ett tag så jag får hoppas den hoppar igång. Jag använde den som "varjedagsbil" fram till 2002..

          /
          H

          Comment


          • #6
            Wow, en 2 dörrars! precis som den ena jag har, jag håller på med en 2l tc som ska renoveras, med regatta 100s kolvar o topp,
            får väl se när den blir klar, får vara projekt!
            Dörrarna på min är det som behöver fixas(rost på vänster o bula på höger) annars är det ingen rost bara klarlacksläpp, har stått i garage i ca tio år innan jag köpte den ifrån Norrland!
            Har du ingen bild på din?
            4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
            2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
            Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

            Punto 80 ELX 16v -01
            Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
            Ducato 2,5TD -92 flak
            Tel 070-5512431

            Comment

            Working...
            X