Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motorbyte Marea

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motorbyte Marea

    Hej alla !
    Ska ge mig på att byta motor i min Marea, vet någon om hela "paketet" måste ur eller går det att dela motor o vxllåda på plats ?
    Och framförallt kan man göra uppåt ? annars har jag problem....

  • #2
    Neråt.
    Koppla ur all el och slangar. Ta bort hjulen och sänk ner allt tills hela drivpaketet står på en plywoodskiva. Lossa resten av framvagn och hjulupphägningar och lyft karossen i framkant, så ligger hela drivpaket kvar på golvet och du kan enkelt dra ut skivan och kommer åt allt så det går att jobba med. Om du har lite smågrus eller sand under plywooden är det lättare att dra.

    Oavsett väg måste du ha en motorlyft eller lyftblock så om du lyfter bilen eller motor är egalt.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • #3
      Originally posted by TurboB
      Neråt.
      Koppla ur all el och slangar. Ta bort hjulen och sänk ner allt tills hela drivpaketet står på en plywoodskiva. Lossa resten av framvagn och hjulupphägningar och lyft karossen i framkant, så ligger hela drivpaket kvar på golvet och du kan enkelt dra ut skivan och kommer åt allt så det går att jobba med. Om du har lite smågrus eller sand under plywooden är det lättare att dra.

      Oavsett väg måste du ha en motorlyft eller lyftblock så om du lyfter bilen eller motor är egalt.

      Ok !! Jätte tack =)

      Comment

      Working...
      X