Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ojämn tomgång :confused:

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Gökungen
    Jag vill bara säga ett allra första råd vid sådana här problem, skruva aldrig på förgasaren!!!!!!!

    Numera åker de flesta insprutningar vilket inte är mitt område men jag gissar att samma råd gäller även där.

    En skruv skruvar ALDRIG om sig själv på en förgasare.

    Om bilen börjar gå dåligt är det något annat som är fel. Oftast är det problem med bränsletillförseln, skit i förgasaren eller filter. Eller någon vaccumslang som är trasig, luftfilter igensatt, tändstift, tändkablar som gett upp.

    Hur kan jag veta det?

    Been there, done that....

    När man var ung skulle man alltid skruva på förgasare och ställa tändningar hit och dit, nu har man lite mer insikt.
    ,



    Kunde inte sagt det bättre!
    Fiat 500
    Fordson Super Dexta -64
    Kawasaki Z1A
    Kawasak GPz1100A2
    Suzuki Grand Vitara -11
    Suzuki T500R

    Comment


    • #17
      Efter mycket regöring samt installerande av genomskinliga bensinfilter fram vid förgasaren och bak vid tanken så kan man konstatera att det finns någor brunt skit som pumpas runt i ledningarna .
      Då all rengöring packningsbyte m.m. blev klart så vart tomgången hyfsad efter inställning vilket föranledde en härlig solskenstur på ungefär 20 minuter innan problemen började igen , kunde konstatera att filtren var bruna från skiten i tanken samt att det inte fanns någon bensin . Har idag plockat bort givaren i tanken för inspektion och konstatera att visst finns det skit i tanken men inga direkta mängder men efter lite klurande så verkar så verkar det som tanken fått sig en liten tryckare underifrån så att sugröret troligvis bottnar och på så vis blir igentäppt när bensinpumpen suger .

      Tänkte jag skulle kolla om det är fler som råkat ut för detta problem innan jag börjar med en massa åtgärder.
      Ingen skokloster med denna bil 1á maj men kommer dock att dyka upp med en kompis Triumph TR6 för jag vill inte missa träffen.
      www.strigin.se

      Comment

      Working...
      X