Originally posted by Gökungen
Jag vill bara säga ett allra första råd vid sådana här problem, skruva aldrig på förgasaren!!!!!!!
Numera åker de flesta insprutningar vilket inte är mitt område men jag gissar att samma råd gäller även där.
En skruv skruvar ALDRIG om sig själv på en förgasare.
Om bilen börjar gå dåligt är det något annat som är fel. Oftast är det problem med bränsletillförseln, skit i förgasaren eller filter. Eller någon vaccumslang som är trasig, luftfilter igensatt, tändstift, tändkablar som gett upp.
Hur kan jag veta det?
Been there, done that....
När man var ung skulle man alltid skruva på förgasare och ställa tändningar hit och dit, nu har man lite mer insikt.
Jag vill bara säga ett allra första råd vid sådana här problem, skruva aldrig på förgasaren!!!!!!!
Numera åker de flesta insprutningar vilket inte är mitt område men jag gissar att samma råd gäller även där.
En skruv skruvar ALDRIG om sig själv på en förgasare.
Om bilen börjar gå dåligt är det något annat som är fel. Oftast är det problem med bränsletillförseln, skit i förgasaren eller filter. Eller någon vaccumslang som är trasig, luftfilter igensatt, tändstift, tändkablar som gett upp.
Hur kan jag veta det?
Been there, done that....
När man var ung skulle man alltid skruva på förgasare och ställa tändningar hit och dit, nu har man lite mer insikt.
Kunde inte sagt det bättre!
Comment