Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bromsfråga

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bromsfråga

    Ska ombesikta 124an i morgon hade jag tänkt, fick anm på ojämn bromsverkan fram samt dålig verkan på handbromsen.
    Jag plockade isär bromsen och gjorde rent allt och gissar på att det kommer gå vägen.

    Med handbromsen är det värre, den tar ganska långt upp men jag antar att bromsverkan räcker till. Spaken hamnar i sådär 45 grader och kanske 7 hack. Kommer de att godkänna detta?
    Vad gäller effektiviteten så är den svår att mäta men bilen går svårligen att rubba för en normal vuxen man.... hur mycket säger det?

    Vad tror ni, vågar jag åka in med detta eller ska jag försöka minska slaglängden? Verkan kan jag nog inte göra så mycket åt då beläggen är nya och allt är uppsmort och motionerat.
    "American iron runs good"

  • #2
    Re: Bromsfråga

    Originally posted by Gökungen
    Med handbromsen är det värre, den tar ganska långt upp men jag antar att bromsverkan räcker till. Spaken hamnar i sådär 45 grader och kanske 7 hack. Kommer de att godkänna detta?
    Vad gäller effektiviteten så är den svår att mäta men bilen går svårligen att rubba för en normal vuxen man.... hur mycket säger det?
    Handbromsen är alltid dålig på gamla fiats. Jag har fått nerslag nån gång för att jag har haft en för klen besiktningsman som inte orkar dra redigt i kryckan.

    Bästa sättet att testa är att dra krycka i 30 kmh. Bilen skall du låsa åtminstone ett hjul men gärna båda.
    Att bilen inte enbart bromsar på ett hjul kan du testa genom att hissa upp och försöka snurra hjulen med handbromsen åtdragen.

    Till sist. Gnäller besiktningsmannen endå, be honom dra riktigt i krycka istället för att mjäka. Går Vajern av var den atagligen dålig endå
    Porsche Boxster S 2002

    Comment

    Working...
    X