Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lampan fel i insprutningssystemet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lampan fel i insprutningssystemet

    tänds ibland på min Marea W 1,8. Den tänds ibland efter ett par mils körning för att lysa 1-2 minuter som längst. Sedan slocknar den. Ibland räcker det att lägga i en lägre växel så slocknar den. Den lyser aldrig när man startar, bara efter lite körning.

    Finns det något standard fel ifall den lyser, eller kan det vara en "massa" fel? Det märks absolut inget på bilen att den skulle bli svagare eller ryckigare.. Dessutom nybes nyligen med fina avgas värden.. Är det bara att köra vidare tills den börjar att gå konstigt/dra mycket bensin? I boken står det att den kan blinka någon gång under körning, vet inte om man kan kalla några minuter för en blinkning Jag provade att hälla i en "injector cleaner" idag.
    Tilläggas bör att bilen jag köpte nyligen knappt rullat sedan höst 2007..

    Tacksam för synpunkter/ideer!

    /
    H

  • #2
    Sådär kunde punton bete sig när tempsensorn gått sönder. Vet inte om det är samma på marean, men det är en ide i alla fall.
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Det lagras väl felkoder i boxen så fort den lampan lyser? Så då går de att läsa av.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Jaha inte mycket att göra själv då som jag hoppats, "googlade" på forumet och hittade en liknande fråga, där var det någon som sade att den kunde lysa ifall en batterianslutning var lös och så var det, kände på "plusen" häromdagen men inte på minus.. Så när jag kände på den igår kväll så var den lös...

        Klantigt ifall man skapat en kod pga det. Kanske det nollar igen ifall man tar av batteriet en stund? Tänkte iaf prova det ikväll..

        /
        H

        Comment


        • #5
          Originally posted by Henrik
          Jaha inte mycket att göra själv då som jag hoppats, "googlade" på forumet och hittade en liknande fråga, där var det någon som sade att den kunde lysa ifall en batterianslutning var lös och så var det, kände på "plusen" häromdagen men inte på minus.. Så när jag kände på den igår kväll så var den lös...

          Klantigt ifall man skapat en kod pga det. Kanske det nollar igen ifall man tar av batteriet en stund? Tänkte iaf prova det ikväll..

          /
          H
          hur har det gått? jag har ungefär samma fel på min bil. men där lyser lampan konstant efter en stunds körning och slutar lysa när man stänger av bilen.

          Comment


          • #6
            Hej!
            Har samma problem, lampan lyser ett tag under körning, och har ibland motorn stannat efter det när jag kopplar...
            Auktoriserad verkstad hade svårt att hitta felet...Är det nån som vet vad jag kan göra?
            Mvh

            Comment


            • #7
              lysande lampa

              min lyste pga dålig spridare när den blev varm hade den för lågt ohm /M
              F:finns I:ingen A:annan T:turbo

              saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

              punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

              131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

              Comment


              • #8
                Som sagt på min räckte det att dra åt klämman på batteripolen efter det har den aldrig lyst igen.. tur det

                Comment

                Working...
                X