Announcement

Collapse
No announcement yet.

Startar inte..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Bonna
    Verkstan slarvat med lambdan.. Mycket möjligt, jag tänker då aldrig köra den till Tylösand motor i Halmstad igen. Sjukt dyra och verkar för mig inte veta något om Fiat, vilka dom är auktoriserade för.

    Startgas hjälpte första gången, men den gick så dåligt så ville inte låta den stå å gå. Sen efter det hjälpte inte startgas. Men kan ju göra ytterliggare några försök..

    Vevaxelgivaren är bytt och ska funka. Motorn ska kunna starta med kass kamaxelgivare ..
    Nix motor startar inte med trasigt kamlägesgivare .

    Comment


    • #17
      Testade med en skvätt startgas innan,. Å se på fan den starta direkt.. Insprutningslampan blinka lite då och då dock.
      Alfa romeo 159 SW 1.9 8v -07
      Alfa romeo 146Ti -96
      Alfa romeo 147GTA -04
      Peugeot 206Gti -02
      Volvo V90 D3 -17

      Comment


      • #18
        Jaha igår fick jag ihop allt som hade rivits ner och starta den för att provköra.

        Bilen går numera underbart på tomgång och vid inbromsningar i alla fall ett + ..

        Men insprutningslampan lyste hela vägen, inget konstigt märks med motorn allt funkar bra och inget onormalt uppenbarar sig.

        Och idag när ja ska iväg så startar den inte igen, och startgas funkar inte..

        Man kan ju bli allt annat än glad ..
        Alfa romeo 159 SW 1.9 8v -07
        Alfa romeo 146Ti -96
        Alfa romeo 147GTA -04
        Peugeot 206Gti -02
        Volvo V90 D3 -17

        Comment


        • #19
          I ditt läge hade jag lämnat bort bilen för ett tag sen, finns nån bra Fiat-verkstad i närheten kanske?
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #20
            Jo den ska in på måndag när teknikern kommer tillbaka.

            Närmaste Fiat verkstad ligger ungefär 8 mil härifrån så det utesluts. Saab/opel i Hylte går lika bra + att dom kör examinern gratis.
            Alfa romeo 159 SW 1.9 8v -07
            Alfa romeo 146Ti -96
            Alfa romeo 147GTA -04
            Peugeot 206Gti -02
            Volvo V90 D3 -17

            Comment

            Working...
            X