Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vatten i oljan trots ny topplockspackning?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vatten i oljan trots ny topplockspackning?

    Resan med mitt renoveringsobjekt PUNTO GT fortsätter med härliga hinder!! :-)

    Problem: Vatten i oljan, expansionkärlet börjar koka, rök ur lockmynningen i form av kompressionsavgaser.

    Åtgärdat: Ny topp, ny topplockspackning, nya topplocksbultar monterad efter anvisningar och korrekta verktyg.

    Resultat: Fortfarande samma fel. Exakt samma fel som innan. Jag har tack vare lite hjälp av Freddan upptäckt att vattenpumpen också är trasig. Men även om vattenpumpen är kass, så bör det väl inte komma vatten i oljan för det?? Det känns som att det är kanaler i blocket som rasat? ELLER HAR NI NÅGRA SPONTANA TANKAR KRING VAD DET KAN VARA???

  • #2
    Kommer inte ihåg hur det såg ut på GT:n men går det inte någon vattenkanal via turbon?
    Fiat 500
    Fordson Super Dexta -64
    Kawasaki Z1A
    Kawasak GPz1100A2
    Suzuki Grand Vitara -11
    Suzuki T500R

    Comment


    • #3
      Jo det kan nog stämma, går en kort vattenslang över till turbon från nedre delen av blocket. Du menar att vattnet blandas med oljan där nånstans???

      Comment


      • #4
        Jupp!
        Fiat 500
        Fordson Super Dexta -64
        Kawasaki Z1A
        Kawasak GPz1100A2
        Suzuki Grand Vitara -11
        Suzuki T500R

        Comment


        • #5
          Du som rivit så mycket kanske kan säga mig var backventilen till vevhusventilationen sitter?
          Fiat 500
          Fordson Super Dexta -64
          Kawasaki Z1A
          Kawasak GPz1100A2
          Suzuki Grand Vitara -11
          Suzuki T500R

          Comment

          Working...
          X