Announcement

Collapse
No announcement yet.

Belysning på Fiat Tipo....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Belysning på Fiat Tipo....

    Nån mer som tycker att Tipos strålkastare e dåliga? Lr beror de på mina lampor ja har i?

    Nu har ja fått hem min Tipo från verkstan (vart krockad) och fick nya strålkastare och de lyser klart bättre än mina gamla men ändå tycker ja att de e inte tillräckligt när man åker mitt i natten på en icke belyst väg...

    Om man kollar Volvo S40-s belysning så lyser deras halvljus lika bra som mina helljus...

    Va kör ni för lampor i strålkastarna?

    MVH

    /Almir
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

  • #2
    h

    General Electric Super Blue,,, Dom blir det fint sken av
    /HH

    Comment


    • #3
      Re: h

      Originally posted by Henrik
      General Electric Super Blue,,, Dom blir det fint sken av
      /HH

      OK, o de finns o köpa var? Pris?
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment


      • #4
        På 2 år blir alla H4 lampor matta eller lite gula.
        som sagt skaffa en lampa med halogengas eller likn = vitt sken !
        Fiat for FUN

        Comment


        • #5
          dom

          finns på OK kostar väl en tvåhundra för 2 stycken...

          Comment


          • #6
            68:- / st på SWEDOL
            O DET blir SKILLNAD, bytte H1 på Marean med.
            Från gult till VITT ljus på 10 minuter.

            PS/ På FIAT Brava fick jag skruva loss Vä lampa o lyfta ut den för att komma till att byta. = SKIIIIT

            Marean klarade sig, men den har ingen ABS bakom som tar plats
            i motorrummet, och skjuter hela kabelhärvan framåt åt strålkastaren i motorrummet.
            Last edited by Håkan; 27 January 2003, 15:27.
            Fiat for FUN

            Comment


            • #7
              Tycker

              det är väldigt bökigt på ena sidan i Bravon,, Det skall vara lätt att byta glödlampa på en bil!! Det borde det vara lag på.. men, men dom vill ju tjäna MER pengar på varje bil så helst skall dom väl in på verkstan,,,,
              /HH

              Comment


              • #8
                Lamptest i aftonbladet... kan va värt o kolla!

                http://www.aftonbladet.se/bil/0102/12/lamptest.html
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

                Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                Comment


                • #9
                  Jag köpte Philips Vision Plus och det var en klar förbättring mot förut i min Tipo!
                  Jag vet inte om du har strålkastar spolning men jag har det inte och har man skitiga stålkastarglas så tar det extremt mycket av ljuset har jag märkt!
                  SDE Racing
                  Coupe 20VT-97 under konstruktion
                  Marea Weekend HLX-97 påställd
                  Punto 75 SX-98 påställd
                  Tipo 1,4ei-94 såld

                  Comment


                  • #10
                    håller me... skitiga strålkastare försämrar ljusstyrkan mycket!

                    De fula strålkastar torkare har ja monterat loss, kanske inte så smart nu i vinter men klart snyggare utan!

                    Kört bilen för nå vecka sen på en dödsmörk landsväg... fy fan va bra strålkastare de monterade in efter krocken, förut lyste mina helljus lika starkt som mina halvljus nu...

                    När ja kombinerar dimljus + helljus blir de en fin belysning framför både på vägrenen o framför mig... helt nöjd nu!

                    Va de sitter i för lampor har ja inte kollat kan kanske gå o få de bättre men nu lyser de så bra så ja vill inte hålla på leka!
                    Kör tyskt, drömmer om italienskt

                    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                    Comment


                    • #11
                      Jag säger bara en sak. Tonade strålkastare! Vem behöver lyse när det är snyggt!! :-D
                      Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by novisen
                        Jag säger bara en sak. Tonade strålkastare! Vem behöver lyse när det är snyggt!! :-D
                        Njaa ok på sommaren men vintern fundera ja på att montera lite extra strålkastare på typ 500W lr nått...

                        Bra o se nått framför sig oxå :P
                        Kör tyskt, drömmer om italienskt

                        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                        Comment

                        Working...
                        X