Announcement

Collapse
No announcement yet.

Manual till dragkrok BOH/Kovil?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Manual till dragkrok BOH/Kovil?

Ngn som råkar ha kvar en BOH/KOVIL instruktion till en Fiat Tipo eller Tempra?

(KOVIL tillverkade BOHs krokar tidigare.)

Ska reg besiktiga med kroken men saknar manualen - vilket SBP brukar vilja se.

Även intresse av en till QP - då de bygger på Tipon allihop (men det är väl ingen som har drag på sportbilen...)

Skiljer det mycket mot en dragkrok från Brink?

http://www.brink.eu/trekhaken.php?ti...d=4&moid=10432
    //R//

Comment

ja, det är olika fästen.

Tack ändå. Ska kontakta Kovil i Finland

Comment

BOH byggde väl åt Kovil har jag för mig, jobbade lite extra där för en typ 13 år sedan, har för mig då att det stod kovil på brickorna man satt dit.. Kanske kolla med dem? www.boh.se

/
        H

Comment

Hej Tempra
          Tar upp en gammal tråd här.

Hur gick det med monteringsanvisningen du sökte till din dragkrok, fick du tag på någon?

Nu är nämligen så, att jag har en sådan monteringsanvisnig liggande i handskfacket, på minTipo.
          Jag fick se häromdagen, när jag rostskyddade, och målade stenskott, att draget som sitter på Tipo´n, är ett BOH-drag.
          Jag trodde att det var ett Brink, för det har jag på de andra Fiatbilarna, jag har.
          Denna Tipo var ju min fars bil från början, så jag tänkte inte på detta, när din fråga var aktuell.
          Men jag har ju faktiskt monterat draget, så jag borde vetat.
          Det är väl demensen som kommer smygande.

Men du har väl förmodligen fått tag på anvisningar vid det här laget. Annars så skickar jag.
          //R//

Comment

Tack Rolando, jag har fått en pdf från Kovil i Finland. Olika dragvikter dock på typskylt 1500 kg och 1300 kg på pdf.

Ska bes o se vad SBP säger.

Återkommer om jag behöver en kopia.

Comment

Working...
            X