Hejsan , Ja köpte en Fiat Punto GT häromdagen.. Den har öppen dumpventil, sportlufts filter, antagligen chippad.. Har ej bra erfarenhet om bilar!! de e så att bilen blir varm så fort man ska köra upp för en backe? Eller så fort man hård kör den lite txp så fort turbon börja ladda .. för att kunna köra så måste jag ha på fläkten hela tiden Men ändå blir den varm och så fort man kör lungt så blir den normalt kall ( har gjort en manuell knapp ).. har gogglat och läst lite runt att de kan vara bränslepumpen som e inte den bästa.. Snälla hjälp måste på de gjort så fort som möjligt !!!..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Fel på min Fiat Punto GT , Hjälp mig !!!
Collapse
X
-
Hur varm blir den? Skall ligga 1mm under mittstrecket på tempmätaren. Fast det låter ju lite konstigt att det skjuter fart bara för att du lastar lite. Bubblor i kylvattenreservoaren på tomgång? Grå olja/majonäs under oljelocket?Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.
-
Låter som att du har för lite soppa ja, kanske är det som på min gamla Uno Turbo: Nån pellejöns har satt dit en pump till en punto 75 ("vadå är det nån skillnad??") Haha. jag fick exakt samma problem.
Om du nu behöver en topp (vad är felet?) finns www.bildelsbasen.se
Comment
-
Originally posted by novisen
Hur varm blir den? Skall ligga 1mm under mittstrecket på tempmätaren. Fast det låter ju lite konstigt att det skjuter fart bara för att du lastar lite. Bubblor i kylvattenreservoaren på tomgång? Grå olja/majonäs under oljelocket?
Comment
-
Ljubo, välkommen till forumet. Ta reda på vad som är fel innan du köper nåt i onödan. Är det fel på topplocket ja då är det troligtvis fel på andra saker också och det kan bli dyrt och jobbigt i längden. Kan nästan vara enklare att köpa en ny motor. Det kanske är bara en packning som är sönder? När du vet vad som är sönder så finns det alltid nånstans att köpa, om inte i butikerna så på skroten. Om inte där så på forum här och utomlands.
Min överhettade tex eftersom min kylare var kass.
/MarcoFiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk
Comment
-
Originally posted by Black_GT
Ljubo, välkommen till forumet. Ta reda på vad som är fel innan du köper nåt i onödan. Är det fel på topplocket ja då är det troligtvis fel på andra saker också och det kan bli dyrt och jobbigt i längden. Kan nästan vara enklare att köpa en ny motor. Det kanske är bara en packning som är sönder? När du vet vad som är sönder så finns det alltid nånstans att köpa, om inte i butikerna så på skroten. Om inte där så på forum här och utomlands.
Min överhettade tex eftersom min kylare var kass.
/Marco
Comment
-
Originally posted by ljubokungen
Hejsaan.. ja men ja fick bilen helt gratis .. bilen startar och blir varm .. den har g�tt varm (max varm) kanske 9-10g�nger utav �garen innan ja fick den.. kan de vara topplocket som har g�tt ?.. f�r det �r vad ja tror ifl .. elr kan de bero p� att ja har sportluftsfilter och �ppen dump ?? .. elr kanske kyllaren.. orkar inte med den l�ngre igentligen har lust att s�lja den f�r 4-5tusen med felet att den g�r varm och att drivknuten knackarlite n�r man sv�nger =/.. aja finns de k�pare s� s�ljs den , finns de inte s� f�r ja la fixa den
Comment
-
Topp finnes
Hej,
Jag har en topp till en UNO turbo liggandes, men det ska vara samma.
Fick med den när jag köpte bilen, så jag vet inte skicket. Helt ärligt har jag inte ens tagit upp den ur kartongen.
Men om du är intresserad kan jag kolla till toppen och ta lite kort om du vill.
Mvh
MarkusMarkus Hallsten
Comment
-
kammen är inte samma, om det nu spelar så stor roll, högre lyft och IIRC andra öppningstider på ventilerna (eller vad det nu heter). Om det påverkar andra saker på toppen vet jag inte, har dock för mig att jag läst att en uno-topp inte passar på en GT av någon anledning.Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.
Comment
Comment