Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fel på min Fiat Punto GT , Hjälp mig !!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fel på min Fiat Punto GT , Hjälp mig !!!

    Hejsan , Ja köpte en Fiat Punto GT häromdagen.. Den har öppen dumpventil, sportlufts filter, antagligen chippad.. Har ej bra erfarenhet om bilar!! de e så att bilen blir varm så fort man ska köra upp för en backe? Eller så fort man hård kör den lite txp så fort turbon börja ladda .. för att kunna köra så måste jag ha på fläkten hela tiden Men ändå blir den varm och så fort man kör lungt så blir den normalt kall ( har gjort en manuell knapp ).. har gogglat och läst lite runt att de kan vara bränslepumpen som e inte den bästa.. Snälla hjälp måste på de gjort så fort som möjligt !!!..

  • #2
    Hur varm blir den? Skall ligga 1mm under mittstrecket på tempmätaren. Fast det låter ju lite konstigt att det skjuter fart bara för att du lastar lite. Bubblor i kylvattenreservoaren på tomgång? Grå olja/majonäs under oljelocket?
    Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

    Comment


    • #3
      Topplock till min fiat punto gt.. var kan jag hitta en sån ?

      Hejsan alla fiat medlemmar.. tänkte fråga om någon kan ge tip och råd om var ja skulle kunna skaffa mig ett sådant topplock ? är verkligen i behöv av de .. skulle nån kunna vara snälla och hjälpa mig hitta ett sådant topplock ? ..

      Comment


      • #4
        Låter som att du har för lite soppa ja, kanske är det som på min gamla Uno Turbo: Nån pellejöns har satt dit en pump till en punto 75 ("vadå är det nån skillnad??") Haha. jag fick exakt samma problem.
        Om du nu behöver en topp (vad är felet?) finns www.bildelsbasen.se
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          ?

          men ja kan tyvär inte hitta ett sådant topplock i bildelsbasen .. elr Aah den sidan du skicka va den nu heter .. finns de några fler tips..

          Comment


          • #6
            Hittar den ej

            Jag hittar ej ett topplock till gt:n i bildelsbasen, tack ifl.. finns de nån mer med fler tips ?

            Comment


            • #7
              Originally posted by novisen
              Hur varm blir den? Skall ligga 1mm under mittstrecket på tempmätaren. Fast det låter ju lite konstigt att det skjuter fart bara för att du lastar lite. Bubblor i kylvattenreservoaren på tomgång? Grå olja/majonäs under oljelocket?
              Den blir max max varm ! .. går inte och bli varmare.. måste la va toplocket

              Comment


              • #8
                Ljubo, välkommen till forumet. Ta reda på vad som är fel innan du köper nåt i onödan. Är det fel på topplocket ja då är det troligtvis fel på andra saker också och det kan bli dyrt och jobbigt i längden. Kan nästan vara enklare att köpa en ny motor. Det kanske är bara en packning som är sönder? När du vet vad som är sönder så finns det alltid nånstans att köpa, om inte i butikerna så på skroten. Om inte där så på forum här och utomlands.

                Min överhettade tex eftersom min kylare var kass.

                /Marco
                Fiat Coupe 16VT 302hk / Abarth 595 Competizione 180hk

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Black_GT
                  Ljubo, välkommen till forumet. Ta reda på vad som är fel innan du köper nåt i onödan. Är det fel på topplocket ja då är det troligtvis fel på andra saker också och det kan bli dyrt och jobbigt i längden. Kan nästan vara enklare att köpa en ny motor. Det kanske är bara en packning som är sönder? När du vet vad som är sönder så finns det alltid nånstans att köpa, om inte i butikerna så på skroten. Om inte där så på forum här och utomlands.

                  Min överhettade tex eftersom min kylare var kass.

                  /Marco
                  Hejsaan.. ja men ja fick bilen helt gratis .. bilen startar och blir varm .. den har gått varm (max varm) kanske 9-10gånger utav ägaren innan ja fick den.. kan de vara topplocket som har gått ?.. för det är vad ja tror ifl .. elr kan de bero på att ja har sportluftsfilter och öppen dump ?? .. elr kanske kyllaren.. orkar inte med den längre igentligen har lust att sälja den för 4-5tusen med felet att den går varm och att drivknuten knackarlite når man svänger =/.. aja finns de köpare så säljs den , finns de inte så får ja la fixa den

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ljubokungen
                    Hejsaan.. ja men ja fick bilen helt gratis .. bilen startar och blir varm .. den har g�tt varm (max varm) kanske 9-10g�nger utav �garen innan ja fick den.. kan de vara topplocket som har g�tt ?.. f�r det �r vad ja tror ifl .. elr kan de bero p� att ja har sportluftsfilter och �ppen dump ?? .. elr kanske kyllaren.. orkar inte med den l�ngre igentligen har lust att s�lja den f�r 4-5tusen med felet att den g�r varm och att drivknuten knackarlite n�r man sv�nger =/.. aja finns de k�pare s� s�ljs den , finns de inte s� f�r ja la fixa den
                    om bilen har g�tt "max varm" (vilket jag tyder som att den kokat) 10 ggr s� �r det bara att lyfta toppen.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by norre
                      om bilen har g�tt "max varm" (vilket jag tyder som att den kokat) 10 ggr s� �r det bara att lyfta toppen.
                      menar du byta elr plana ? förstog inte riktigt ..

                      Comment


                      • #12
                        lyft av toppen o kolla toppackningen,
                        kan vara en spricka i toppen med.
                        den kommer säkert behöva planas om den kokat så mycket..

                        Comment


                        • #13
                          Topp finnes

                          Hej,
                          Jag har en topp till en UNO turbo liggandes, men det ska vara samma.
                          Fick med den när jag köpte bilen, så jag vet inte skicket. Helt ärligt har jag inte ens tagit upp den ur kartongen.

                          Men om du är intresserad kan jag kolla till toppen och ta lite kort om du vill.

                          Mvh
                          Markus
                          Markus Hallsten

                          Comment


                          • #14
                            kammen är inte samma, om det nu spelar så stor roll, högre lyft och IIRC andra öppningstider på ventilerna (eller vad det nu heter). Om det påverkar andra saker på toppen vet jag inte, har dock för mig att jag läst att en uno-topp inte passar på en GT av någon anledning.
                            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

                            Comment

                            Working...
                            X