Announcement

Collapse
No announcement yet.

code

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • code

    Hej har ett problem med Fiat marea 2,0
    code lampan lyser INTE ?
    har alla nycklar inkl den röda har även coderna så jag får nödstarta bilen med hjälp av att hålla gaspedalen nere osv.
    har läst på forum och autodata men har ej listat ut hur man kan coda om nycklarna när inte code lampa vill lysa har haft ut panelen och lampan är hel
    Det står att man skall ta ut huvud nyckeln när code lampan slocknat (men den tänds ju inte) tacksam för svar..
    Inget är omöjligt det tar bara längre tid.

  • #2
    Bilen startar alltså inte?
    CODE-lampan lyser normalt ej.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Från autodata startspärr.

      Systemet aktiveras när tändning slås av.

      Slå på tändningen kontrollera att startspärrens varningslampa blinkar kortvarigt.

      Om nyckelkoden ej igenkänd förblir startspärrens varnings lampa på.
      ________________________________

      Däremot lyser felindikerings lampa
      (den som ser ut som en spridare)
      Inget är omöjligt det tar bara längre tid.

      Comment


      • #4
        Någon som vet om man kan koppla förbi den där ... startspärren det finns väl ingen som vill stjäla en 10 år gammal bil ;-)
        Inget är omöjligt det tar bara längre tid.

        Comment


        • #5
          Har köpt ny mobilaizer och antenn så nu tänds code lampan men den slocknar ej när jag stoppar in master nyckeln någon som har fler bra tips ??
          Inget är omöjligt det tar bara längre tid.

          Comment


          • #6
            Man måste nog koda in en ny immobilizer, antagligen hade det även funkat på den gamla. Ta bilen till närmaste Fiatverkstad, där lär de kunna lösa detta!

            För att göra en nödstart för transport till verkstad mm, behöver du bara "electronic code" koden på CODE-kortet du (förhoppningsvis) fick med bilen. Sen är det bara att följa "Emergency Startup" i instruktionsboken.
            Last edited by per; 22 February 2010, 17:58.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Har pratat med diverse Fiat verkstäder men tyvärr inte fått fatt i någon som kan tillräckligt mycke ;-( och alla säjer olika saker det fanns för visso en i kalmar 15mil enkel resa som kanske kunde fixa det :-(
              Inget är omöjligt det tar bara längre tid.

              Comment


              • #8
                Har suttit i telefon och sökt på forum hela dagen
                har en röd master nyckel två blåa nycklar coder till nöd start och larm, fick föresten igång larmet men det hjälpe inte bilen startar ändå inte.
                När jag slår på tändningen lyser code lampan och bilen går ej att starta

                Återkommer nog imorgon när jag provat lite mer
                Inget är omöjligt det tar bara längre tid.

                Comment


                • #9
                  jag har bökat med det där

                  man får inte byta bara ena av immobilizer/ eller box ifrån någon skrotad bil då spärras boxarna och man måste koda om hela systemet som per säger ! och när jag frågade på fiat så skulle det kosta 8000:-

                  Så det blev billigare att köpa och byta kodkort immobilizer och insp box med nycklar på bilskrot och flytta över chippen i nycklarna som till hörde bilen !! kostnad då var 2500:- på skroten

                  Men det var vad jag gjorde!!
                  F:finns I:ingen A:annan T:turbo

                  saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

                  punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

                  131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

                  Comment


                  • #10
                    Hej alla glada har nu fått igång min marea
                    köpte en ny kodbox (oskuld)2025:- kodade in nycklarna och vips den startade hoppas någon annan där ute kan få hjälp av denna tråd och tack för alla svar
                    Inget är omöjligt det tar bara längre tid.

                    Comment

                    Working...
                    X