Announcement

Collapse
No announcement yet.

ett problem....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ett problem....

    tjena!

    jag har ett problem.... har en fiat brava och vill fixa till radion till den...

    nu sitter det en original stereo i med de främre högtalarna och diskanterna uppe vid rutan....men i instruktionsboken står det att det går att ha 4 högtalare...

    men frågan är bara hur man kopplar in de bakre högtalarna.....i insruktionsboken på engelska står det att man ska ha en adapter men den finns tydligen inte....har frågat några fiatsnubbar man dom ser ut som frågetecken....

    FINNS DET NÅGON HÄR SOM KAN HJÄLPA.......SNÄLLA!!!

  • #2
    tror

    Jag tror att det finns kablar dragna redan.
    så det är bara att koppla på dom på dom.
    Men bakom radion finns det en adapter som man måste ta bort för att få ljudet dit bak



    Säger det en gång till jag är inte säker på detta jag bara tror

    Richard

    Comment


    • #3
      Hur ta loss stereon

      Hur fick du loss stereon i Bravan, jag behöver byta säkringen som sitter bak på stereon och har inte listat ut hur man får loss stereon.

      Comment


      • #4
        tjena!

        pm du ska få bort stereon så måste du ha de två plåtbläcken som är tillverkade för att få bort stereon.. jag köpte mina hos en fiatförsäljare.. man sätter in dom mellan radion och plastkanten runt och drar ut allt ihop.. det är som små hullingar på dom..

        hoppas det löser sig..

        Comment


        • #5
          Jag har en originaladapter för standardbilstereo i Bravo/Brava om du är intresserad. Bortskänkes!
          Croma 1,9JTD 16V, Alfa Romeo MiTo 1,4TB

          Comment

          Working...
          X