Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dörrnycklar fiat 126

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dörrnycklar fiat 126

    Hej!
    Jag är ny på forumet och har precis fått tag i en fiat 126 -75. Tyvärr fanns det inga nycklar och jag skulle gärna vilja ha tips på vad jag kan göra. Leta cylindrar på skroten? Brukar olika nycklar passa i de här modellerna?
    Tacksam för svar !

  • #2
    Re: Dörrnycklar fiat 126

    Hejsan nyckel till dörrarna kan du få genom att ta bort dörrsidan i kupen sedan skruva bort handtaget med handtaget i handen slår du ut sprinten genom låsbygeln men ante helt kan bli prblem att återmontera. Lämpligt dorn till sprinten är en poppnit 4,2mm.

    Lyck till Anders

    Comment


    • #3
      Dörrnycklar

      Har du kollat på annonserna som finns på Blocket?
      Det finns två stycken som där säljer delar till 126;

      http://www.blocket.se/vastmanland/Fi...2.htm?ca=7&w=3
      och
      http://www.blocket.se/varmland/Reser...0.htm?ca=7&w=3

      Annars så liknar dörrhandtaget, det som sitter på 127 och 128.
      Har du nyckel till tändningslåset? Nyckeln som är till dörrlåset är väldigt liten, om jag inte minns fel.
      //R//

      Comment


      • #4
        Re: Dörrnycklar

        Hejsan glömde att skriva att koden på nyckeln är stansad på sadan av lås cylindern gäller bara dörrlåsen inte tändnings låset där går det inte att hitta koden.

        Lycka till
        Andres

        Comment


        • #5
          Re: D�rrnycklar fiat 126

          Originally posted by gurken
          Hej!
          Jag �r ny p� forumet och har precis f�tt tag i en fiat 126 -75. Tyv�rr fanns det inga nycklar och jag skulle g�rna vilja ha tips p� vad jag kan g�ra. Leta cylindrar p� skroten? Brukar olika nycklar passa i de h�r modellerna?
          Tacksam f�r svar !
          Fått tag på en fiat utan nycklar... Det står någar utan nycklar på min gata me
          à la London designmarknad - www.alalondon.se

          Comment

          Working...
          X