Announcement

Collapse
No announcement yet.

Plåtskalet runt avgasröret, Fiat Punto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Kvinnor

    Comment


    • #17
      Motorn är bytt, kopplingen är bytt + skitig inuti
      trasig förarstol lift repig ruta + lack (STOR isskrapa )

      Samt ny framruta + bucklor på konstiga ställen men inte kofångare, smälld (p-skada) höger fram.

      Men den funkar som vinterbil mm. ist, för coupen
      Last edited by pazzo; 17 May 2010, 15:48.
      Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
      S/y Mascot
      S/y Rebell
      20vT
      Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
      Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

      Comment


      • #18
        Ok.. ny ljuddämpare ja..
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #19
          Tjo!

          Har precis köpt en fiat själv, och min ljuddämpare såg ut precis sådär!!!

          Det är bara att köpa ny. Jag köpte ett nytt bakre avgassystem bara för att inse att det befintliga systemet var i EN del. Bara att fram med vinkelslipen och mecka och fixa men det fungerade bra till sist.

          Har en fiat punto CLX 1.2 -01 som var 100% rostskyddsbehandlad under, år 2003. Och ändå så såg ljuddämparen ut sådär! Upptäckte det då det lät när plåten slog mot undersidan på bilen, hehe.

          Comment


          • #20
            Hehe härligt Gunner, kanske händer ofta med Puntos av våra årsmodeller?

            Bittert att köpa "fel" och behöva meka en massa extra.

            Själv gjorde jag lat-varianten och lindade hela paketet med avgasbandage. Fungerar fint såhär långt. Men det är ju ingen evighetslösning.

            Comment


            • #21
              Originally posted by gunner
              Har en fiat punto CLX 1.2 -01 som var 100% rostskyddsbehandlad under, år 2003. Och ändå så såg ljuddämparen ut sådär! Upptäckte det då det lät när plåten slog mot undersidan på bilen, hehe.
              Tyvärr tål inte rostskyddsmedel värme så bra..
              Så man brukar inte spraya avgassystemet. Det skulle bara ryka och lukta (ev. brinna).
              Argenta 120ie -85
              Alfa 75 3.0V6 -90
              BMW Z4M Coupe -06
              BMW 118dM -10
              Coupe 20VT -98 RIP
              125 Special -72 RIP

              Comment


              • #22
                Nomaden: läcker ljuddämparen?

                Det här med avgassystem kan man ju ha lite olika attityd till. Jag har aldrig behövt köpa något avgassystem till någon av mina bilar. Men så har jag hela tiden haft tillgång till svets och kunnat laga när det behövts. Men jag förstår att inte alla kan hålla på så här och slänga sig under bilen och lappa ihop när det behövs.
                Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
                Fiat Marea Weekend 1,6 -97

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Johannes
                  Nomaden: läcker ljuddämparen?
                  Nej, så illa är det inte. Men i och med att den "skalat upp sig" så pass mycket åker den uppskalade delen ner i gatan om jag inte lindar den.

                  Comment


                  • #24
                    Precis, och hänger och dinglar och slår i när man svänger etc Var mest ljudet som jag störde mig på.

                    per: (fint namn, samma som mig )
                    Visste jag inte, så det förklarar väl saken. Hela systemet var i ganska dåligt skick så man får väl räkna med att ordna resten snart också.

                    Det var för övrigt den första "stora" reparationen som jag gjort på en bil, och det var ju faktiskt inte så svårt ändå

                    Comment

                    Working...
                    X