Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avgasrörs upphängning på Tipo

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Avgasrörs upphängning på Tipo

Har ett problem... min katalisator har ingen fäste längre, fjädringen som sitter där har gått av...

Så ja va inne på VIA Bilservice på Söder i Stockholm (Rekomenderar de starkt till alla Fiat & Alfa ägare i Stockholm) och kolla om de kunde få fram en sådan...

Killen i kassan visste direkt va ja menade o sa att han sett alla möjliga sätt hur folk har löst detta på sina Tipos fast inte många som håller... nämligen så att vanlig fjädring som håller katten på plats kostar 750kr -- SJUKT DYRT!

Vill ha katten på plats hör den slå mot karossen när ja e ute o glider väldigt irrieterande...

Nån här måste oxå ha stött på liknande problem på Tipo tänkte be om lite råd o tips hur man kan hänga upp katten? Lite hemma gjorda grejer så blir de billigare har inte lust o pröjsa 750kr...

MVH
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Jag vet vilken upphängning du menar men har aldrig haft problem med den. Sitter den svetsad i katten eller hur är det? Borde det inte funka att gå till järnaffären och köpa en bit fjäderstål i samma tjocklek som original och sedan böja till en liknande fjäder ohc sen svetsa fast? Eller kolla efter på skroten kanske? Jag har som sagt aldrig behövt bekymra mig så ta det här med en saltnypa.
    Renault Laguna II 1,9 dci kombi -02
    Fiat Marea Weekend 1,6 -97

Comment

Originally posted by Johannes
      Jag vet vilken upphängning du menar men har aldrig haft problem med den. Sitter den svetsad i katten eller hur är det? Borde det inte funka att gå till järnaffären och köpa en bit fjäderstål i samma tjocklek som original och sedan böja till en liknande fjäder ohc sen svetsa fast? Eller kolla efter på skroten kanske? Jag har som sagt aldrig behövt bekymra mig så ta det här med en saltnypa.
      Skall kolla upp på skroten efter en sådan i första hand... sen få ja låta fantasin flöda lite ang. byggandet av egen
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

Working...
      X