Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min marea har problem m. vindrutetorkare & fläkt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Min marea har problem m. vindrutetorkare & fläkt

Jag vet inte vad det är som är fel men nyligen har min Fiat Marea -01 börjat krångla med vindrutetorkare & fläkt. Det som händer är att den till synes helt slumpvis slutar att fungera. Radio, instrumentpanel, lampor och blinkers funkar fint. Men A/C, alla fläktar, vindrutetorkare och polarvätskan lägger av. Sedan kan man köra ett par minuter och så slår det på igen, för att några minuter senare återigen sluta. Särskilt vindrutetorkare är ett problem! Livsfarligt på motorvägen.

Jag behöver hjälp! Vad skall jag göra. Varje gång jag kör sker det några gånger. Ibland går det över snabbt, ibland inte alls.

Någon som har några tips eller varit med om liknande?

Har ingen aning om hur det är på din fiat men har varit med om liknande på en gamal audi och då var det ett relä som krånglade.
    Turbo é livet

Torx måste vara djävulens påfund...

Comment

Jag hade nått liknande(vindrutetorkare och fläkt la av) på en Passat och då misstänkte jag att det var tändningslåset.
      Verkar vara inte helt ovanligt. Men det var väldigt slumpmässigt och ganska sällan på den bilen så jag behövde aldrig fixa det.
      Men kolla du om det inte är glapp i tändningslåset.

Comment

Ok tack så jätte mycket. Jag skall kika på det. Men av nån anledning så har allting funkat helt perfekt nu de senaste två veckorna. Väldigt märkligt. Men jag skall titta ändå. Grunden till problemet lär ju vara kvar.

Har nämligen märkt att den stannar lättare om jag använder det vindrutereglaget där man snurrar på toppen. Om jag istället tar det grövre, klassiskt upp och ner, så funkar det oftare. Så det är det jag gjort nu det senaste... Kanske därför som den klarar sig bättre.

Comment

Kolla de svarta o RÖD a reläerna som sitter i burken framför eller invid batteriet !

Har dålig erfatenhet av dedär på Fiat
          De oxiderar o ger dålig kontakt med åren.
          De är relativt billiga att byta
          Små skitrelä är det !
          orsak till sporadiska stopp,,,, +bränslepumpsreläet vid torpedvägget tex !!! Byyyt innan ni blir stående !
          kostar inte mycket alls.. hittar ni dessa på nätet så meddela !

10 A
          30 A rött

A727
          12V E
          702.50
          46520422
          Attached Files
          Fiat for FUN

Comment

Working...
          X