Announcement

Collapse
No announcement yet.

Problem Fiat Berlina 128-75

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem Fiat Berlina 128-75

    Hej!Jag har en gammal Fiat Berlina från-75 som jag haft i ett år och bara älskar. Den har alltid gått bra men nu så puttrar den när jag startar och hoppar på lågvarv och går trögt, drar lite mer bensin med. Det började med att en dag kom jag åt och då hade den innan puttrat i några veckor men sen så låg det bensin under ca 1 deciliter på marken och gick inte igång. Men då hällde jag bensin direkt i förgasare då startade den och har startat efter det. Har kollat alla bensinslangar mm. Förut så gick den bättre när den var varm.
    Kan det vara bensin pumpen som e glapp eller kass? hittar inte den heller.. nån som har bild på vart skiten sitter?
    alla förslag på vad det kan vara uppskattas. Gärna med bilder för jag e inte duktig på att meka. Nån kanske vet nån bra mekaniker i Örebro?

  • #2
    128

    När kollade du tändsystemet sist; brytarspetsar, rotor, fördelarlock, tändstift, tändkablar?
    Hur är det med luftfilter, bränslefilter? = allt detta gör att den går "dåligt"
    Du kan ha fått "skräp" i förgasaren. En nålventil inne i förgasaren som hänger sig, så att den flödar = bensin på marken.
    Bränslepumpen brukar sitta på motorblocket - följ bränsleledningarna från förgasaren och ner.

    Är det en Special, så kan det t.om. finnas en el.pump, som sitter bak, framför tanken. Har faktiskt en sådan ovanlig kombination på min 128 Special -76 fabriksmonterat.
    //R//

    Comment


    • #3
      Tack ska kika på det imorgon!
      Återkommer

      Comment

      Working...
      X