Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montera kupevärmare i en Punto EVO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montera kupevärmare i en Punto EVO

    Hej,

    Jag är helt ny i detta forum, vi har köpt en Punto Evo 1.4 2010 och skall montera motornvärmare och kupevärmare.

    Tyvärr är det leveranstid på mptornvärmare så jag tänkte börja med kupevärmaren.

    Men vart hittan man genomföringen genom torpedväggen, någon som vet detta?

    mvh Michael

  • #2
    Du kan nog inte hitta någon förberedd kabelgenomföring, utan det är bäst att kontakta närmaste Fiatverkstad, för råd, om vart du kan borra dig igenom torpedväggen. Jag har inte monterat detta på denna Puntomodell, så det får bli en gissning.
    På många bilar kan man inte borra vart som helst, utan det måste vara ett ställe, där biltillverkaren har godkänt åverkan av torpedvägg, t.ex. håltagning. På Opelbilar har jag råkat ut för detta.
    Nu har du ju inte fått motorvärmaren än, skriver du. Det kan ibland finnas med någon information om detta. Sen är det ju också bra att veta, vart man sätter motorvärmarkroppen, så att man på smartast sätt monterar kablarna, dels till uttaget i front eller stötfångare, och sen till kupén.

    På många bilar, får man gå in i golvet, precis där golv och torped möter varandra, för att dra in kupékabel. Ingen optimal lösning enl. mig personligen, men ibland finns inget annat sätt.
    Stöter på detta problem då och då, genom mitt jobb på aukt. Bosch bilverkstad.
    //R//

    Comment


    • #3
      Drar upp en gammal tråd och frågar om någon har dragit in kupévärmare i en Punto Evo eller grande punto och kan berätta var man kan dra igenom sladden utan att behöva borra? Lite trött på kylan och elen ingår i parkeringshyran.
      Kör tyskt, drömmer om italienskt

      Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

      Comment

      Working...
      X