Announcement

Collapse
No announcement yet.

felkod Stilo...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • felkod Stilo...

    Stilon besiktigad idag. Under bra att veta blev det följande...Omborddiagnossystem, felkod identifierad P1531 Bilspecifik kod..
    Någon som vet vad det är..? Annars blev det ombes. på det förbannade tyska skitbromsoket som gnisslat och gnekat i 5 år nu..! Varför inte ett riktigt bromsok från Italien...??!!
    captainmorgan

  • #2
    Re: felkod Stilo...

    Originally posted by captainmorgan
    Stilon besiktigad idag. Under bra att veta blev det följande...Omborddiagnossystem, felkod identifierad P1531 Bilspecifik kod..
    Någon som vet vad det är..? Annars blev det ombes. på det förbannade tyska skitbromsoket som gnisslat och gnekat i 5 år nu..! Varför inte ett riktigt bromsok från Italien...??!!
    Vad är nu detta, andra gången på detta forum som jag ser att "den nya" besiktningen ger ev ombesiktning pga en felkod som "de själva" inte kan identifiera. Låter i mina öron som detta missbruk av ombesiktningar pga oidentiferbara felkoder bör stoppas snarast. En ombesiktning bör ju endast ske pga en "farlig bil". Om bilen tex felkodar för en trasig stolsvärmare etc så är det i princip skitdetsamma
    Last edited by stooges; 15 October 2010, 21:03.

    Comment


    • #3
      Nu får det vara nog!!!!!!

      p1531 ========== AC kompressor relä!!!!!!!!
      Skulle det vara SÅ FARLIGT ATT ÅKA MED FEL PÅ AC STYRNINGEN ???????
      F:finns I:ingen A:annan T:turbo

      saab 9-5 2,0t såld! (nu Fiat grande punto 95hk 6vxl)

      punto 80elx årsm00 såld (undrar varför man köpte en v40 t4? måste spara pengar till en bravo sport)

      131 mirafiori 75 a projekt! (Det har inte hänt någonting på länge)

      Comment


      • #4
        Blev inte ombes. på felkoden..bara på bromsoket. Annars är jag riktigt nöjd med att dom släppte igenom bilen med ett avgassystem monterat på fabriken i Turin...Bilen är en -02:a!!!
        captainmorgan

        Comment


        • #5
          Ok, men fortfarande lite irriterad att "Daytona"har råkat ut för felkodsombesiktning,
          http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...threadid=12936
          men två gånger är ju en gång, en gång är ju ingen gång, men blir det tre gånger, ja då är det en vana

          Comment


          • #6
            Jag fattar heller inte vitsen. Om avgasreningen och bromsar funkar ska dom va nöjda. Det enda som kommer att hända är att bilelektriker är en yrkesgrupp med MYCKET goda framtidsutsikter... eller många bilar på skroten som 10 år gamla och hur fina som helst med lite felkoder på!
            captainmorgan

            Comment

            Working...
            X