Announcement

Collapse
No announcement yet.

Förardörrens lås

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Förardörrens lås

    När jag demonterat insida förardörren för där fanns bucklan som jag lagade åt. Det blev ok. Men jag monterade tillbaka material bl.a. plastskydd som täck över svart plåt(underskärmen), sladdshållare, etc

    Problemet är att det inte går att öppna dörren inifrån när man stiger av bilen. Det går bra med att låsa upp.

    Där var låspinnan som mellan låshuset och "a rear door interior handle" som stämmer inte.. jag kanske installerat fel, att låspinnans krok som ska sitta in i låshuset typ, men jag vet inte var det ligger. För att vara exakt.

    Finns det något steg för steg beskrivningar eller youtube eller bilder på internet? Jag har försökt hitta i 2-3 dagar nu.

    Kan någon som hjälpa o ge tips?
    Last edited by Addes; 30 October 2010, 10:39.
    Fiat Tipo 1,6 DGT, 1990

  • #2
    Kolla hur det sitter på andra sidan.
    Last edited by Ante; 1 November 2010, 19:46.
    Har: Uno Turbo Mk1 -87 | Punto GT -95 | Panda -17
    Har haft: Doblo Cargo Corto SX 1.3 MJ -11 | Coupe 20VT Plus -00 | Abarth Punto EVO -11 | Stilo 1.8 Multiwagon -05 | 126 Berlina -76 | Coupe 20VT LE -99 | Punto GT -95 | Coupe 20VT -99 | Uno Turbo Mk2 -90 | Lancia Dedra Integrale -94 | Strada TD70 -00 | Tipo 2.0 16V Mk2 -94 | Uno Turbo Mk1 -88 | Panda 1000 CL -87

    Comment


    • #3
      Ja gjorde

      Det var nästan omöjligt att sätta låspinnan tillbaka medan låshusets muttrar fast. Jag var tvungen att lossna dom och letade efter den rätta platsen i baksidan av låshuset.

      Det skulle varit lättare om jag använde tandläkarens inspektionsspegel, och slippa mer skador.

      Men tyvärr, det går inte så bra att öppna förardörren utifrån, värre än innan jag lyckades att sätta dit med låspinnan.

      Det är segt att låsa upp och jag provade att skaka handtaget, öppnade det.

      Last edited by Addes; 2 November 2010, 08:08.
      Fiat Tipo 1,6 DGT, 1990

      Comment

      Working...
      X