Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lärnkarmar på Punto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lärnkarmar på Punto

    Funderar på att byta främre länkarmarna på min Punto för bakre bussningen verkar vara helt slut. Det dunkar i karossen vid jämn väg.
    Är det någon som rekomenderar att byta detta i eget garage?
    På länkarmen ser leden ute vid hjulet och främre fästet ok ut att demontera men bakre fästet i den kassa bussningen ser värre ut?

    Åsikter från någon som testat?

  • #2
    Det är nog inget att vara rädd för, köp ny arm på Mekonomen o montera. Låter konstigt dock att bakre bussningen skulle vara slut.. Spindelleden brukar gå först. Har du kollat så att det inte är kränghämmaren som är lös/av..? "slår på jämn väg"..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Tyvärr skrev jag fel angående beskrivningen av felet. Det är på ojämn väg, speciellt kullerstenar som det dunkar och slår i framvagnen. När man sedan känner på det bakre fästet av länkarmarna (i bussningen) kan man rör den upp och ner ett par centimeter och därför tror jag att det är den som slår i karossen.
      Ser dock lite besvärligt ut att lossa den vid det fästet men det kanske det inte är. Det är en stor centrumbult genom den bussningen underifrån och kanske att den går att ta bort om man lossar den?

      Comment


      • #4
        Så ska det vara ja! Har inte gjort det på min än men det brukar ju komma.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment

        Working...
        X