Announcement

Collapse
No announcement yet.

Angående racekatalysator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Angående racekatalysator

    Någon som vet om det är stor skillnad mellan olika racekattar? Tänker då framförallt på flöde och avgasrening. Dubbla lambdauttag? vad ska det vara bra för?

    http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibut...tva&artgrp=223

  • #2
    Re: Angående racekatalysator

    Originally posted by Ankan
    Någon som vet om det är stor skillnad mellan olika racekattar? Tänker då framförallt på flöde och avgasrening. Dubbla lambdauttag? vad ska det vara bra för?

    http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibut...tva&artgrp=223
    Skillnad mellan olika tillverkare kan jag inte uttala mig om men kan säga så här, 100-cellers racekat har bäst flöde men behöver längre tid för att nå arbetstemp och svalnar rätt snabbt. Bra att veta när man ska besikta bilen. Kör själv med 100-celler.

    Jag tror inte att man märker effektskillnad om man nu skulle ta 200- eller 300-celler i en chippad coupé.

    Varför man vill ha extra lambdahål är för om man får för sig att koppla in bredbandslambda när man ska trimma. Samtidigt är det ingen stor extra kostnad. Jag har det på min coupe men har aldrig använt det hålet. Men ballt är det
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Jag kör också med 100 cells racekat. Precis som Almir säger så gäller det att köra en vända innan bes för att få den varm. Se bara till så att pluggen hamnar horisontellt vid montering av katalysatorn.

      995 SEK är grymt lågt, bara att köpa
      Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
      Min projekttråd - 19T
      Min Youtube kanal
      >>>HK listan - missa inte den!!<<<
      Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

      Comment


      • #4
        Tack för svaren!
        100cells blir det definitivt och 995 är som sagt grymt billigt men kan det ändå inte vara värt att satsa på den för 1595:- som är SBP/FIA godkänd?
        Då det inte verkar bli något system från england ska ja få hjälp att bygga ett eget duplex system. Blir kanske ny downpipe när man ändå håller på

        Comment


        • #5
          Originally posted by Ankan
          Tack för svaren!
          100cells blir det definitivt och 995 är som sagt grymt billigt men kan det ändå inte vara värt att satsa på den för 1595:- som är SBP/FIA godkänd?
          Då det inte verkar bli något system från england ska ja få hjälp att bygga ett eget duplex system. Blir kanske ny downpipe när man ändå håller på
          Du behöver inte ha SBP/FIA godkänd då du inte ska tävla på proffsnivå antar jag.
          Kör tyskt, drömmer om italienskt

          Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

          Comment


          • #6
            hehe nej inte direkt men det känns ju bra att köpa något som är ordentligt testat.

            Comment


            • #7
              Den vanliga racekatten och den SBF godkända brukar vara identiska det är bara en stämplad bricka på SBF varianten som skiljer.

              mvh tommy
              tommy

              Comment

              Working...
              X