Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nytt (problem) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nytt (problem) ?

    har upplevt ett klonkande ljud i min bil ett tag.....tänkte att de va nån bussning typ till krängningshämmaren...meeen när jag meka halvljuset under huven så såg jag att fjäderbenen inte verkar sitta....bussningen som man ser från motorutrymmet vid fjäderbenstornen ligger inte dikt ....dom glappar och rör sig...skall det vara så???
    Kör man italienskt får man räkna
    med underhållning..i alla dess
    former.

  • #2
    Sitter 3 bultar där?
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      en bult enbart..den från stötdämparen
      Kör man italienskt får man räkna
      med underhållning..i alla dess
      former.

      Comment


      • #4
        Dämparen kläms fast i "hålet" med en mutter i mitten mothåll är en annan mutter från undersidan.

        De är ett avstånd mellan dämpen och "hålet" men den ska inte flytta sig!
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Du kör alltså Punto..?
          Dessa sitter isf så.

          Klonk brukar vara spindelledsglapp.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment

          Working...
          X