Announcement

Collapse
No announcement yet.

Färgkod & sidolister 132-79

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Färgkod & sidolister 132-79

    Jag hittar inget på bilen. På reservdelsbilen sitter det en liten lapp i bakluckan men det är ju fel blå färg! Den heter Azzuro och är ljusblå.
    Bilen är en mörkblå Fiat 132 -79 . Finns det någon med färgkarta eller försäljningsbroschyr som kan hjälpa mej?
    Lackeraren tycker bara att det går väl bra med en Volvokulör...

    Sidolisterna är ju inget vidare heller och biltema har inget heller längre..och original är väl inte att tänka på !!
    Har inte hittat någon slags sidolist alls..ska vara 5-6 centimeter bred. Åtminstone något som kan täcka hålen tills man hittar NOS-lister på EBAY...
    captainmorgan

  • #2
    Hej Morgan!
    Jag ska titta i mina nybilsbroschyrer o se om det finns färgkoder,kan du lägga ut en bild på den så kan jag fråga på ett 131 forum där brukar vara folk som har färgkoder till fiat.

    Jag har sådana lister till 131 kanske kan passa,kan mäta på dom,definitivt liknar dom
    132ans!
    Mvh Affe
    4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
    2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
    Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

    Punto 80 ELX 16v -01
    Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
    Ducato 2,5TD -92 flak
    Tel 070-5512431

    Comment


    • #3
      Hade varit bra om du kunde hitta något, har gått ett par varv till runt bilen idag efter att ha pratat med "Pellson" men det finns ingenting med färguppgifter.
      Bild finns i Pellsons säljtråd men ska försöka få till nått..ska köpa ny kabel till kameran för den är borta!
      Hade ju nästan varit för bra om 131:ans lister passar!! Hoppas...

      Annars gick reservdelsbilen till skrot idag tillsammans med en Tipo2.0 16v... Totalt rensade båda två på allt bra och ha och allt det som man brukar missa och så lite till...dvs bara själva karosserna och knappt det .
      captainmorgan

      Comment


      • #4
        Det satt inga friska dörrar på 132:an..? Hade kunnat använda dessa isf.
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Behöver nog alla fyra till den mörkblå tyvärr. Konstigt att en bil bara rostar i dörrarna och ingen annanstans !!
          Har fått nys på en 132:a i närheten ska försöka titta på den i påsk..kanske finns nått att hämta där..!
          captainmorgan

          Comment


          • #6
            Lustigt! Argenta rostar precis överallt utom i framskärmarna.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Jag ska titta hos min färgleverantör i Karlstad imorgon.Ska åka och hämta 3 lit färg till ritmon imorgon.Min färgkod (ljusblå) heter 414A azzurro.Men det fanns en 414B också, det var en mörk-mörk blå enligt min leverantör när jag pratade i telefon med honom.Min leverantör har märket DeeBeer om det kan vara till ngn hjälp.Ska be att få kolla på 414 b färgen.Vet ungefär hur den mörka 132 färgen ser ut. / mats
              Last edited by alfamats; 20 April 2011, 14:56.
              Mats Nilsson

              Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

              Comment


              • #8
                132

                Hej! denna hamnade fel, skulle vara där färgkoder o sidolister till 132!!
                Kan Admin flytta den?

                Har inte hunnit titta i nybilsbroschyrerna än men kan vara den som Alfamats säger, har lagt ut frågan på ett annat forum, får se om jag får svar där om färg nr..

                Fick du mitt sms med måtten på listerna?
                Annars kan man ju göra som en gjort med denna
                supermirafiori 2000TC.. faktiskt jätte snyggt tycker jag..

                MVH Alf
                Attached Files
                Last edited by Alf; 19 April 2011, 21:05.
                4 X 131 supermirafiori 2000TC -82,-83
                2 X 131 2:dörr CL 1600 -81
                Alla ovan Blå metallic 400 o Brun met

                Punto 80 ELX 16v -01
                Ducato 2,8jtd -01 skåp,blivande husbil
                Ducato 2,5TD -92 flak
                Tel 070-5512431

                Comment


                • #9
                  Du kan radera genom redigera (edit) mm.
                  Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                  S/y Mascot
                  S/y Rebell
                  20vT
                  Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                  Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                  Comment


                  • #10
                    Jodå , jag har fått ditt sms och får kolla måtten imorron.
                    Började att demontera dörrarna från reservdelsbilen ikväll. Jag vet inte om jag har sett rätt men ... men båda framdörrarna helt rostfria och aldrig svetsade i heller... vågade inte ge mej på bakdörrarna ikväll när jag blev på så gott humör...
                    captainmorgan

                    Comment


                    • #11
                      [QUOTE]Originally posted by per
                      Lustigt! Argenta rostar precis överallt utom i framskärmarna. [/QUOTE

                      javascript:smilie('')
                      captainmorgan

                      Comment


                      • #12
                        Ska du lackera skönheten själv , Mats?

                        Jag vet inte om det är någon större kvalitetsskillnad på dom olika fabrikaten.
                        Kanske samma i alla burkar bara olika etiketter..
                        Här nere var det alltid Sikkens och Standox förr men nu vet jag inte..tror att det är någon Italiensk tillverkare som dominerar här nu..

                        132:an är ju nästan svart så det kan nog stämma med 114b.
                        captainmorgan

                        Comment


                        • #13
                          Jo jag lägger lacken själv.Det kan gå hur som helst.Mina värsta fiender är dammet och div insekter som kan vakna upp när jag har haft lokalen uppvärmd en längre tid men det går alltid att fixa efteråt.
                          När det gäller färgkoden 414B så var det en blå pearlfärg,fanns ytterliga en kulör till på 414 nummret,men det var en metallic.
                          Såg inga andra som liknade den färg du ska ha.Det var flera massiva pärmar att gå igenom.Hade inte tid att plöja igenom alla,tyvärr.Men jag tror att jag har en annan kontakt som kan veta vad din kulör heter.Jag skickar hans mobnr på meddelandefunktionen när jag kommer hem ikväll. / Mats

                          EDIT:Ska vara färgkod 414,inte 114 som jag skrev tidigare. / Mats
                          Last edited by alfamats; 20 April 2011, 14:50.
                          Mats Nilsson

                          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                          Comment


                          • #14
                            Ang. damm

                            Antar att du redan vattnar golvet innan du lackar? Gör mkt tycker jag.
                            Argenta 120ie -85
                            Alfa 75 3.0V6 -90
                            BMW Z4M Coupe -06
                            BMW 118dM -10
                            Coupe 20VT -98 RIP
                            125 Special -72 RIP

                            Comment


                            • #15
                              Jo,har försökt med det också.Men det står en gammal varmluftspanna modell STOR och vämer upp lokalen.Hoppas på bra väder så slipper jag köra med den.Har köpt två partytält att dra in bilen i när den ska torkas mellan varven / Mats

                              Ändrade i min tidigr inlägg också.Färgkoden ska vara 414.
                              Mats Nilsson

                              Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

                              Comment

                              Working...
                              X