Announcement

Collapse
No announcement yet.

hjullagerbyte tipo 2.0 16v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • hjullagerbyte tipo 2.0 16v

    Fick på sommardäcken idag och upptäckte att det inte bara varit dubbarna som sjungit för mej i vinter...håller inte länge till!!
    Är det förknippat långa svordomsramsor att byta eller fixat på en kvart, någon som vet?
    captainmorgan

  • #2
    Gäller det fram eller bak?

    Jag bytte bak på min Tipo och det behövdes ett specialverktyg, eftersom dom är pressade.
    Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

    Mina Bilar.. Past & Present!

    Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
    Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

    Comment


    • #3
      Är det inte kompletta hjulhubbar med lager till dom ??? / mats
      Mats Nilsson

      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

      Comment


      • #4
        Baktill byter man hela navet, som du säkert menade. Sitter med genomgående bult, 19 mm insex på enasidan och stor hylsa på andra sidan. Enkelt.
        Fram är lagret pressat i hubben. Verkstäder har specialverktyg som pressar ur lagren på plats utan att man behöver lossa hubben och sätta den i verkstadspressen. Men det är inte helt arbetsfritt eftersom man ändå måste dra ur drivknuten för att sätta in pressverktyget. Det går att fixa själv men det är inget kul jobb.
        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

        Comment


        • #5
          Tjena Captain

          jag insåg att jag har för många bilar och blandar ihop dom

          Tipon hade en hub bak som man byter ut, blandade ihop den med min Xantia som hade pressade lager

          sorry!
          Jag ÄR ett Fiat Fan.. Vem Fan E Du?

          Mina Bilar.. Past & Present!

          Har: Fiat X1/9 Turbo i.e Gran Finale - Avställd!! -
          Fiat Abarth Ritmo 130 TC Cabrio - Avställd! - Toyota Celica GTS Convertible - Avställd! - Volvo C70 T5 - Full Fart!

          Comment

          Working...
          X