Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vilka v-lådor passar X1/9?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vilka v-lådor passar X1/9?

    Jag har lagt ut en köpestråd på en växellåda till X1/9 men inte fått några svar.

    Någon som vet om det finns andra lådor som passar rätt av?

    Mvh

    Pontus

  • #2
    Det är väl samma som i Ritmo 75 cl 79-82.
    Är ju nog inte lätt att få tag i tyvärr, går inte lådan att renovera?
    captainmorgan

    Comment


    • #3
      Njae. Dreven men inte huset. Växelväljaren sitter på "framsidan" av lådan i X1/9 men "baksidan" på lådor från framhjulsdriva bilar. Du behöver få tag på åtminstone ett hus eller trasig låda från en X1/9. Sen kan du flytta innehållet från en frisk donator som kan vara t.ex en Ritmo, Uno, Tipo 1,4 eller liknande.

      Jag tror du har en rejäl utmaning på halsen om du ska försöka få till ett länkage som ska operera runt på baksidan av lådan.
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment


      • #4
        Tack för att du rättar mig..så då har jag förmodligen kört två växellådor med användbart innehåll till tippen...(Tipo1.4).
        Kul!! Är det bara 1.4 motorns växellåda som funkar? 1.6 och 2.0 blir fel?
        captainmorgan

        Comment


        • #5
          Hej
          Tipo 1.4 passar. 1.6 och 2.0 är ett annat block.
          Det är inga problem att göra en växelföring för en Tipo 1.4 låda.
          Jag har gjort det. NWX 996 har jag för mig att bilen hette.
          Ring nuvarande ägare och be honom ta bilder.

          MVH
          Eric Lycke

          Comment

          Working...
          X