Är det någon som har ett tips på vad detta kan vara för fel?
Vid gaspådrag mellan 2000 och 3000 varv tänds varningslampan för insprutning och motorn tvärdör, ungefär som om man hade slagit av tändningen. Varvräknaren faller omedelbart till 0. Avbrottet varar bara kort stund, långt under en sekund. Därefter dras motorn igång direkt (eftersom bilen ligger i växel). Varningslampan slockar någon sekund senare.
Felet inträffar bara med ljummen motor (70 grader och uppåt) och oftast bara i intervallet 2-3000 varv. Efter en längre stunds körning (så att motor och katalysator är ordentligt varma) minskar problemet och försvinner oftast helt.
Felminnet är avläst och det finns inga fel inlagrade, trots att felet inträffar ofta.
Bilen är en Barchetta 96'a, utan modifieringar.
Vid gaspådrag mellan 2000 och 3000 varv tänds varningslampan för insprutning och motorn tvärdör, ungefär som om man hade slagit av tändningen. Varvräknaren faller omedelbart till 0. Avbrottet varar bara kort stund, långt under en sekund. Därefter dras motorn igång direkt (eftersom bilen ligger i växel). Varningslampan slockar någon sekund senare.
Felet inträffar bara med ljummen motor (70 grader och uppåt) och oftast bara i intervallet 2-3000 varv. Efter en längre stunds körning (så att motor och katalysator är ordentligt varma) minskar problemet och försvinner oftast helt.
Felminnet är avläst och det finns inga fel inlagrade, trots att felet inträffar ofta.
Bilen är en Barchetta 96'a, utan modifieringar.
Comment