Announcement

Collapse
No announcement yet.

Generator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Generator

    Hej min generatorlampa lyser på min fiat 128-75 och jag tänkte prova byta generatorrem vilket inte är gjort på länge. Är det svårt eller klarar en icke kanon bilkunnig det som mig?
    går det att köra bilen en stund om man inte använder lysena så mycket eller är det andra delar som inte fungerer med som går av generatorn?

  • #2
    Ja det går en kort stund. Men är inte remmen av så att generatorn fortfarande går är det nog inte remmens fel, snarare att någon sladd är lös eller att laddregulatorn är paj eller att batteriet är kortslutet/slut..
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Batteriet är nytt och remmen hel så bör nog kolla generatorn och sladdar. Tack för hjälpen. tror mest på sladd som ev hoppat ur för den har laddat lite fram o tillbaka. Vart sitter ladd regulatorn?

      Comment


      • #4
        På baksidan av generatorn.. Om inte din är en tidig rackare med särskild regulator, fråga en 128-ägare här på forumet (finns några under Projekt).
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          Generatorn fungerade som den skulle så knackade lite på regulatorn och då slutade lampan lysa men bilen började puttra väldigt lite på lågvarv som den gjorde innan. så ngt är knasigt i den. kanske behöver byta den eller öppna upp så alla sladdar sitter som dom ska. skickar med en bild på regulatorn som jag tror satt en bit ifrån för det gick nämligen sladdar från generatorn dit.

          Comment

          Working...
          X