Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilen helt död!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bilen helt död!

    Hej! Hoppas att ni kan hjälpa mig att förstå felet på min bil.

    1.) Kör bilen utan problem - parkerar och stänger av bilen. Ska efter 5 minuter starta bilen igen, då jag är felparkerad. Den är då helt död. Inget händer. Inte ens centrallåset eller larmet går. Får låsa med nyckel. Lämnar bilen parkerad över natten.

    2.) Går ut 8 timmar senare - låser upp och öppnar bildörren och larmet går igång. Stänger av larmet med en knapptryckning på nyckeln. Vrider om nyckeln i låset - bilen startar nu utan problem. Parkerar om bilen.

    3.) Går ut 1 timme senare för att åka iväg. Sätter i nyckeln i låset, alla lampor tänds. När jag vrider om - släcks alla lampor utom airbaglampan - allt i stort sett dör! Kommer klickande ljud från handsfacket, kommer även små klickande ljud från områden runt ratten. Lampor och radio går att sätta på. Larmet blinkar. Centrallåset och larmet går dock inte att använda. Får låsa dörr för dörr.

    Batteri är ok - tanken är halvfull!

    Fråga:
    Vad kan vara fel?
    Hur dyrt kan det vara att laga?

    Tacksam för alla svar!

  • #2
    Re: Bilen helt död!

    Hade precis samma fel på min Coupe nyligen.

    Du har helt enkelt glapp! Så mitt förslag till dig är att först kolla säkringar. Sen kolla kablarna under ratten som ska vara till larmet (som är samkopplade med centrallåset). Därav kunde du inte heller starta bilen vid tillfället för att bilen trodde den var låst = startspärr.
    Renualt Megane RS Cup [2015] - Renault Captur HH [2015]

    Comment


    • #3
      Tack för tips!

      Har nu kollat alla säkringar - dom var ok! Hittade dock en kabel i motorrummet som det var glapp i. Kabeln går från batteriet. Vet dock inte vad den heter - men det kommer att underlätta när jag tar bilen till verkstaden. Tack igen för svar & tips

      Comment


      • #4
        Låter som jordflätan mellan kaross och motor! Ja eller glapp..
        Roliga fel dom där..eller inte!
        captainmorgan

        Comment

        Working...
        X