Announcement

Collapse
No announcement yet.

HJÄLP - Behöver en ny ventilkåpa

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• HJÄLP - Behöver en ny ventilkåpa

Någon här som sitter på en ventilkåpa till en Fiat Stilo 1.8? Någon klåpare på verkstan har förstört min, om det är vid förra kamremsbytet eller denna kan jag inte svara på men en läcka har jag nu som jag vill bli av med.

Fiat ska ha 3800kr för en ny och på skroten finns det inget för tillfället.

Skicka PM eller ring på 0739 92 92 26.
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

hur ser läckan ut?
    rengör noga och smeta på lite hylomar.
    det funkar i 9 fall av 10.

lycka till

Comment

Jag fick verkstan att fixa till läckan och sprickan men efter det så upptäckte jag att bilen blir svårstartad ibland och kan få för sig att gå som påse nötter och ibland dö under färd.

Lyfte på plastkåpan och vad ser man då, jo tändspolen på cylinder ett sitter helt löst. Idioterna har förstört gängan i ventilkåpan så att tändspolen hoppar ur. Dessutom har de bytt till större skruvar på två tändspolar förmodligen pga samma anledning, de pajade gängan.

Verkstaden i fråga är Mekonomen Gärdet i Stockholm så hoppa över de nästa gång bilen ska servas.

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

Somsagt rejta.se behöver fler rapporter
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

Comment

Jag har blivit kontaktad av Mekonomens affärschef som har bett om ursäkt och har tagit alla kostnader på sig för att bilen ska återställas.

Comment

Working...
          X