Announcement

Collapse
No announcement yet.

Puckformade bussningar

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Puckformade bussningar

Min punto ger ifån sig ett "klonk ljud" över gupp och vi kraftiga inbromsningar.
    Jag har fått tips om att köpa puckformade bussningar och bara placera över de gamla bussningarna. Är dock inte så insatt och händig så min svärfar får göra det, hur kan jag beskriva för honom vart bussningarna ska sitta? som sagt inte så insatt.

//N

Stötdämpare?
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

Comment

Jag är inte säker men jag tror att det krävs pressverktyg osv för att byta lagren.. På Autoalfa byts hela armen vet jag.

Men om båda bakhjulen står rakt (ingen extrem camberlutning / "kobent") är det möjligt att det är stötdämparbussningarna..
      Last edited by per; 21 August 2011, 14:47.
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

Comment

Har för mig att det skall vara såna här: http://www.ebay.co.uk/itm/FIAT-PUNTO...item3f0c500360

bytte på min förut. Du behöver skruva bort 2 skruvar, en på vardera sida, sätta dit "pucken" och dit med skruvarna igen.

Tar nog 30min om du tar 20min fikarast

Comment

hahaha...men bytte du stötdämparbussningarna då? Jag är som sagt inte så insatt, men det låter ju som nånting t o m jag skulle kunna göra själv....

Comment

De bussningarna är för bakvagnsvaggan. Kör du över skarpa kanter smäller det till i bilen, eller om du sliter till lite snabbt i handbromsen. Tar max 5 minuter att montera, bara lyfta upp bilen på en OK-GDS mack, det är bussningen framför bakaxeln du skall montera den över.
            Eftersom det sägs att pengar skall rulla har jag gjort det enda riktiga och lagt alla mina i bilen.

Comment

Working...
            X