Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sliter mitt hår...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sliter mitt hår...

    Hejsan

    Min Punto 1998 vägrar att starta efter att jag bytt topplockspackningen. Det som strular verkar vara synkningen. Har testat alla möjliga varianter på lägen med remmen och axlarna men får inte till det. Det bara pyser och hostar.

    Har lagt på remmen så att markeringarna synkar med markeringarna på hjulen. Provat samma sak men ett varv förskjutet. Provat samma sak mot markeringar som någon ritat på tidigare med tuschpenna. Har även kollat så att första cylindern står i högsta läge... osv..
    Vad ska jag göra? Börjar tröttna lite efter rätt många timmars meckande

    Någon som har något tips?
    Bensin kommer in. Gnista finns på tändstiften.

    om inte annat så kanske någon vill lägga ett bud på en något defekt Punto 55s från 98 med enbart dryga 5000 mil på mätaren

    Tacksam för hjälp!
    /Kalle

  • #2
    Jag vet inte hur motorn i Punton ser ut men jag skulle ha kollat ( Om den har dessa saker)
    Att TDC givaren är i rätt läge (när 1:an? ska tända), kammarna och att rotorn i fördelaren pekar mot rätt cylinder.
    Du har monterat tändkablarna rätt? Rätt tändföljd?
    Fiat Punto Easy 1.2 -13
    Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

    Comment


    • #3
      Håller med föregående skribent. Det låter på beskrivningen som när man vänder fördelaren 180 grader. Du är säker på att du inte blandat ihop tändkablarna?
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment

      Working...
      X