Announcement

Collapse
No announcement yet.

väldigt konstigt elfel..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • väldigt konstigt elfel..

    har lite problem med mina vindrutetorkare..
    snabbaste läget funkar alltid, intervallen samt "normal" hastighet funkar bara när jag smäller till "gångjärnet" till säkringshållaren.
    när jag gett den en jävel så funkar torkarna tills jag slår av dom, sen är det samma sak igen.
    relät är ok, spolningen funkar men torkarna går inte om man inte slår till ramen.
    jorden är ok den med.

    blir galen på såna här fel

  • #2
    Och vilken modell vet du?
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Tänkte dra till med "glappt i säkringen" men får inte logiken att stämma då säkringen nog matar både hel & halvfart.
      Jag skulle iaf kolla den,om det är en gammeldags säkring, ej "Japan-säkring." Vet inte vilken bil du har...
      Fiat Punto Easy 1.2 -13
      Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

      Comment


      • #4
        ha ha, coupe 16vt gäller det.

        Comment


        • #5
          Trasig lödning eller glapp i själva torkarreläet. Det händer. Är en svart box som är lite större men ser inte ut som ett vanligt bilrelä. Sitter nånstans därunder panelen.
          Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

          Comment


          • #6
            Är det nån som har en bild eller liknade på relät till torkarna? Har varit på fel relä :/

            Comment

            Working...
            X