Hmm.. har spånat nu på senaste när jag startade upp bilen efter vinterdvalan . Tyckte inte att det verkade visa rätt soppatryck när jag kopplade in mätaren via min btr. Då for tankarna till att original regulatorn säkert var kaputt. har inte forskat ngt mer i det men troligtvis är det så och det stärker ju bara teorin om lampan. !
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ett trimrecept!!!!
Collapse
X
-
Mmm.. är ju inte helt omöjligt att tänds om det fortsätter spika efter att databoxen ställt om tändningen
När vi ändå pratar om sånthär, är det någon som vet hur mycket svagare bilen bli på låga varv med en t3/t4-hybrid? Och hur mycket mer effekt i toppen med ~1.2bar? Är det värt så mycket pengar?/Peter
Comment
-
Originally posted by Chorus
Tilläggsprutet kommer börja spruta in soppa vid ~1.3bar, en progresiv bränsletrycksregulator kommer ge mer soppa redan från 0.1bar.
Comment
-
Upp till 300 skulle jag gissa..
Kanske kan man ta vevstakarna + vevaxeln från Stilo Abarth, och på det viset få 2.4 liter.
Vet inget som provat men det borde inte vara helt kört..
Comment
-
2,4 liter...Hmm... galen som man är så har jag redan forskat lite i det hela . Tyvärr vinner man inte mycket förutom en osäkerhet över att materialet inte ska hålla... Och alla säger likadant till mig" nej,nej....." Bättre att behålla litervolymen och satsa på ett lite högre laddtryck.
Jan kör förresten med 340hk i sin blåa skorv(20vt) Och så vitt jag vet har han ännu inte bytt kolvar och stakar i motorn. Däremot räcker kopplingen till nästan 300hk om man kör snällt !¤TOGGEX¤
Comment
-
Togge.. kom igen nu! Du är tillräckligt galen för att testa! :-)
Det borde finnas nåt skrotat att få tag på.. Lancia Kappa hade ju oxå 2.4 motorn..
Med samma laddtryck som Jan borde det bli en bra skopa hästar..
Comment
-
Originally posted by per
Togge.. kom igen nu! Du är tillräckligt galen för att testa! :-)
Det borde finnas nåt skrotat att få tag på.. Lancia Kappa hade ju oxå 2.4 motorn..
Med samma laddtryck som Jan borde det bli en bra skopa hästar..
Bara lugn....håller på att smida planer för en ny 2,0- 5cyl motor (obs. 2,0liter...!!!) . Jag måste ju ta reda på för hur många hk växellådan håller för! Tänkte ladda på tills ngt inte håller längre . Men först efter att jag bytt stakar och kolvar. Ingen idé att prova innan. Frågan blir då VAD som pajar, ... låda, block, drivaxlar... vem vet!
Jag vet ju att man lätt kan plocka 400hk ur motorn, men varför nöja sig med det???
Sen kan man prova en större slagvolym! ;-)¤TOGGEX¤
Comment
Comment