Announcement

Collapse
No announcement yet.

HjÄlp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HjÄlp!

    H J Ä L P !

    Nu får jag krypa till korset o inse att jag inte kan.
    Hela våren har det bara varit motgång efter motgång. Ibland med en liten glimt av ljus som snabbt dränkts i mörker.
    Så jag vädjar till er, er som kan.
    Lancia a112 -85 med dubbelports weber 32 DATR.
    FÅR INTE IGÅNG DEN!
    Har provat allt, diskuterat med oräkneligt många personer och läst tonvis av böcker.

    Behöver en fysisk person som kan vika sig dubbelt över bilen och skruva lite här och där med full förståelse för vad han gör.

    Jag finns i Karlstad, bilen står i deje men funderar på att dra hem den till stan igen.

    Finns det någon i närområdet som kan hjälpa mig. Som verkligen kan?!
    Eller känner du någon som kan? Eller vet du om någon gammal gubbe som bedriver verkstad långt ut i skogen som du tror kan?! Vem som helst!
    Last edited by wjokke; 17 May 2012, 17:34.

  • #2
    Kommer soppa, finns gnista?
    Har du flytta kammen eller nått?
    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
    S/y Mascot
    S/y Rebell
    20vT
    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

    Comment


    • #3
      Originally posted by pazzo
      Kommer soppa, finns gnista?
      Har du flytta kammen eller nått?
      Ja, Ja och nej.

      där emot fick jag ett mycket matnyttigt tips av en gammal mopedräv tidigare som jag skall ta tag i på lördag.

      Comment


      • #4
        http://sfk.ibk.se/forum/showthread.p...threadid=14258

        Varför inte fortsätta i din gamla tråd? Då ser alla vad du gjort tidigare å slipper börja om igen å fråga om ditt å datt.
        Verkar helmysko då du bytt ut det mesta i tändsystemet...
        Fiat Punto Easy 1.2 -13
        Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

        Comment


        • #5
          Nevermind. DEN LEVER!!

          Hittade felet. Nålventilen låg på sniskan så bränsleflödet var nonstop tills den drunkna.
          Felet är nu återgäldat o den går som en svärmorsdröm

          Comment


          • #6
            Kul att höra att du hittade felet
            Fick nästan intrycket att en skrotning va nära
            http://www.garaget.org/A112

            Comment


            • #7
              det hängde en skrotning i luften. tanken har passerat ett flertal gånger under våren. Men innerst inne så vägrar jag ge upp efter allt jobb jag lagt ner på bilen. Kändes inte rättvist.

              Comment

              Working...
              X