Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fråga om fiat 128

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga om fiat 128

    Hej jag undrar vad den markerade delen på bilen har för funktion? misstänker ngt med luft. Nämligen så att det har bränt sönder ett hål i den. Undrar om det påverkas eller om jag ska skaffa en ny?
    Attached Files

  • #2
    är väll fläkt insuget till inne i bilen
    boj
    fiat strada 2012
    fiat 2300 s coupe 64

    Comment


    • #3
      Tackar!Misstänkte att det var nått sånt letar efter rätta ordet för plast detaljen så jag vet vad jag ska söka på bildelsbasen

      Comment


      • #4
        Re: Fråga om fiat 128

        Originally posted by Christian Örebro
        påverkas eller om jag ska skaffa en ny?
        Kan du inte limma/täcka över hålet?
        Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
        S/y Mascot
        S/y Rebell
        20vT
        Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
        Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

        Comment


        • #5
          Jo jag tänkte jag skulle prova klistra ihop hålet tills jag får tag på delen. Även luftrenaren brann upp med det har jag beställt en ny redan. Ev måste jag byta förgasare med men finns att få tag på.

          Comment


          • #6
            Är intag för värme och friskluft. hur stort är hålet? Borde inte påverka jättemycket om det inte är så stort

            Comment


            • #7
              Man riskerar att få in dålig luft i cupen + en del tar fel väg så värme mm inte funkar..
              Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
              S/y Mascot
              S/y Rebell
              20vT
              Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
              Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

              Comment


              • #8
                Hej!

                Jag kan nog ha både förgasare och luftintag liggandes. Är lite osäker på luftintaget då mina grejor kommer från en 3p. Har för mig att den är rätt dj-vlig att få ut då vajrarna från värmereglagen sitter fast på baksidan så det blir kanske en del att plocka ner..
                captainmorgan

                Comment


                • #9
                  På min tror jag det finns ett litet hål från början på bottnet!

                  Comment


                  • #10
                    Som släpper ut regn vatten ed.
                    Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
                    S/y Mascot
                    S/y Rebell
                    20vT
                    Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
                    Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

                    Comment


                    • #11
                      Fortsätter storyn...
                      Och i "avrinningshålet" brukar det sitta en gummiflärp som fungerar som backventil. Vatten kan rinna ut, men luft inte sugas in. Gäller kanske inte hundratjugoåttan, men har sett det på andra bilar.
                      Fiat Punto Easy 1.2 -13
                      Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

                      Comment


                      • #12
                        jodå, 128 har också ett dräneringshål i botten.
                        Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

                        Comment


                        • #13
                          Hålet finns, men ventiler har jag inte stött på

                          Comment

                          Working...
                          X