Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kamrem Uno 60 s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kamrem Uno 60 s

    Hej
    Funderar på att ta mig an en uno 60s.
    Finns ingen notis om kamremsbyte.

    Vad är intrevallet? 8000 mil / 5år?

    Vad kostar det på en verkstad ca?

    Kan man göra det själv om man är en glad amatör som aldrig gjort ett kamremsbyte förr?
    Har någon en bra instruktion som man kan få låna ?

    Många frågor och jag tackar på förhand för er kunskap
    Fiat 127 Berlina -74
    Fiat Punto 80 ELX -01
    Alfa Romeo Duetto 1300 -69
    Renault Grand Scenic -08

  • #2
    Personligen tycker jag inte det är speciellt svårt, bara att det tar lite tid att genomföra..

    Comment


    • #3
      Köp Haynes bok om Fiat Uno om du köper bilen. Kostar mellan 2-300 kr beroende på var man köper. Kamremsbytet är enkelt på Uno. Det gäller bara att vara nogrann och inte stressa. Det tar inte mer än en timme även om du är ovan. Om du köper ett komplett paket med både rem och spännrulle så finns det oftast med en anvisning i paketet.
      Last edited by TurboB; 18 September 2012, 10:26.
      Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

      Comment


      • #4
        Även om jag brukar "skruva" så lämnar jag in den till min lokala verkstad. En i närheten som har en liten verkstad.
        Han brukar debitera en timme = runt 600kr senast och det betalar jag gärna för att slippa besväret.
        Fiat Punto Easy 1.2 -13
        Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

        Comment


        • #5
          Tack för era input.
          Ja 600 kr är ju definitivt värt att slippa om man inte själv har lust.
          Själv har jag inte vågat mig på ett kamremsbyte, på egen hand, men jag tänkte att en Uno kunde vara en bra bil att lära sig på. Det verkar vara ganska enkelt uppbyggt. Jag vill lära mig detta eftersom det är kul att kunna klara så mycket som möjligt hemma i garaget
          Fiat 127 Berlina -74
          Fiat Punto 80 ELX -01
          Alfa Romeo Duetto 1300 -69
          Renault Grand Scenic -08

          Comment

          Working...
          X