Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mer effekt i bravo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mer effekt i bravo

    Tjenare grabbar jag äger en bravo 1.6 16v sedan snart ett år men jag börjar tröttna på att det inte händer något när man trycker på gasen. Någon som har någon lösning på problemet.
    Något måste göras.

  • #2
    Skicka toppen till Guy Croft:
    http://www.guy-croft.com

    Comment


    • #3
      Ungefär hur mycket kan det göra

      Comment


      • #4
        Porta toppen kan göra massor. Men oftas mer i kombination med vassare kam. En bra början är väl att:
        Byt luftfilter öppet/ersättnings-filter. Typ K&N http://www.knfilterchargers.com/search/appsearch.aspx
        Byt avgassystem. Extractorgrenrör typ Supersprint. http://www.mitcom2.com/supersprint/a...dello=fiabrav3
        Sen kan man väl chippa/mappa om bilen. Nånnting att börja med.
        Annars kan väl en drastisk åtgärd vara att byta bil

        //Rickard
        //Rickard
        http://tipo.sketfull.com

        Comment


        • #5
          Skitenkelt.

          Sälj bilen, köp en Bravo HGT.

          Visst du kan ju försöka chippa bilen för flera miljarder och få 5 hästar till, inget jag skulle göra dock.
          Argenta 120ie -85
          Alfa 75 3.0V6 -90
          BMW Z4M Coupe -06
          BMW 118dM -10
          Coupe 20VT -98 RIP
          125 Special -72 RIP

          Comment


          • #6
            Tänkte att det kanske fanns nägon enkel sak som gjorde lite.
            Jag har ett insatsfilter med lite modifierad luftburk. Jag har även kapat bort sista burken för att få bort lite symaskinsljud.

            Jag tänkte först köpa en hgt men alla avrådde mig till det pga höga servicekostnader så det fick bli en 1,6a istället.
            Man kanske skulle hitta en krockad coupé och byta motorer om det över huvud taget e möjligt

            Comment


            • #7
              Originally posted by Emil_G
              Tänkte att det kanske fanns nägon enkel sak som gjorde lite.
              Jag har ett insatsfilter med lite modifierad luftburk. Jag har även kapat bort sista burken för att få bort lite symaskinsljud.

              Jag tänkte först köpa en hgt men alla avrådde mig till det pga höga servicekostnader så det fick bli en 1,6a istället.
              Man kanske skulle hitta en krockad coupé och byta motorer om det över huvud taget e möjligt
              Tror du får flytta torpedväggen för att få in en 20V Turbo....
              //Martin
              Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
              Åker - Cheva Transsport -01
              Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
              Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
              Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
              Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

              Comment


              • #8
                Hmm nja det borde inte vara alltför omöjligt eftersom det mesta utom just karossplåtarna är samma som Coupen..
                HGT:n har ju samma femma och det enda som skiljer är ju turbon framför motorn, + kringliggande prylar som IC o sånt men det går ju alltid att pressa in nånstans.

                Kör hårt!
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Har för mig att Bravo har trängre vid bakkant av motorn och det hindrar att man släpper ner en 20V T.
                  //Martin
                  Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
                  Åker - Cheva Transsport -01
                  Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
                  Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
                  Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
                  Såld - VW Golf 2,0 TDI -04

                  Comment


                  • #10
                    Hur går det med 16v turbo motor är det blocket mindre eller är det lika stort

                    Comment


                    • #11
                      Det är mindre, men nog ändå svårare eftersom den motorn aldrig suttit i Bravon.
                      Femman sitter ju redan i HGT så den får ju bevisligen plats. Det enda tomrummet i motorrummet i min Coupe är bakom motorn.. ;-)
                      Argenta 120ie -85
                      Alfa 75 3.0V6 -90
                      BMW Z4M Coupe -06
                      BMW 118dM -10
                      Coupe 20VT -98 RIP
                      125 Special -72 RIP

                      Comment

                      Working...
                      X