If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Tjenare grabbar jag äger en bravo 1.6 16v sedan snart ett år men jag börjar tröttna på att det inte händer något när man trycker på gasen. Någon som har någon lösning på problemet.
Något måste göras.
Tänkte att det kanske fanns nägon enkel sak som gjorde lite.
Jag har ett insatsfilter med lite modifierad luftburk. Jag har även kapat bort sista burken för att få bort lite symaskinsljud.
Jag tänkte först köpa en hgt men alla avrådde mig till det pga höga servicekostnader så det fick bli en 1,6a istället.
Man kanske skulle hitta en krockad coupé och byta motorer om det över huvud taget e möjligt
Originally posted by Emil_G Tänkte att det kanske fanns nägon enkel sak som gjorde lite.
Jag har ett insatsfilter med lite modifierad luftburk. Jag har även kapat bort sista burken för att få bort lite symaskinsljud.
Jag tänkte först köpa en hgt men alla avrådde mig till det pga höga servicekostnader så det fick bli en 1,6a istället.
Man kanske skulle hitta en krockad coupé och byta motorer om det över huvud taget e möjligt
Tror du får flytta torpedväggen för att få in en 20V Turbo....
//Martin
Kör - Audi A3 3.2 DSG -05
Åker - Cheva Transsport -01
Såld - /F/I/A/T/ Coupé 20V Turbo -00
Såld - Audi A4 1.8T Avant Quattro -03
Såld - Audi A3 3.2 DSG -04
Såld - VW Golf 2,0 TDI -04
Hmm nja det borde inte vara alltför omöjligt eftersom det mesta utom just karossplåtarna är samma som Coupen..
HGT:n har ju samma femma och det enda som skiljer är ju turbon framför motorn, + kringliggande prylar som IC o sånt men det går ju alltid att pressa in nånstans.
Det är mindre, men nog ändå svårare eftersom den motorn aldrig suttit i Bravon.
Femman sitter ju redan i HGT så den får ju bevisligen plats. Det enda tomrummet i motorrummet i min Coupe är bakom motorn.. ;-)
Comment