Announcement

Collapse
No announcement yet.

Grenrörspackning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Grenrörspackning

    Någon som har någon erfarenhet av dessa packningar?
    Tänker närmast på utformningen. Den något dyrare med fläns, den andra utan.
    Tycker inte jag läst något här om att den packningen skulle vara något "problemchild". Fast nu när jag byter grenrör skall jag byta packningarna oxå.


    http://viewitem.eim.ebay.se/fiat-cou...922964708/item



    http://viewitem.eim.ebay.se/Fiat-Cou...845940366/item
    JH

    20vT

  • #2
    Du måste ha den första som består av ett antal metallblad som är punktade tillsammans.
    Den andra kommer du blåsa rakt igen på fem minuter, den är av sedd för sugmotorn.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment


    • #3
      ..och försök inte borra upp nåt av hålen i en pelarborrmaskin, hållandes packningen i handen, utan handskar..
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Originally posted by TurboB
        Du måste ha den första som består av ett antal metallblad som är punktade tillsammans.
        Den andra kommer du blåsa rakt igen på fem minuter, den är av sedd för sugmotorn.
        Tack Magnus!

        Antar att nr2 blivit felmärkt då. Tyckte nog den såg väl så plain ut.
        JH

        20vT

        Comment


        • #5
          Originally posted by per
          ..och försök inte borra upp nåt av hålen i en pelarborrmaskin, hållandes packningen i handen, utan handskar..
          :-) om jag bara visste vad det är jag skall borra Per?

          Och Per, jag hittade inget inanndöme till askkoppen :-(
          JH

          20vT

          Comment


          • #6
            Alright, tar med din kopp upp nästa gång o bjussar på julkaffe? Äh man behöver bara justera packningen om man bytt ut en av pinnbultarna till större. Men det KAN alltså innebära avskurna fingersenor och livslång minskad rörlighet i vä hand.
            Argenta 120ie -85
            Alfa 75 3.0V6 -90
            BMW Z4M Coupe -06
            BMW 118dM -10
            Coupe 20VT -98 RIP
            125 Special -72 RIP

            Comment


            • #7
              Originally posted by per
              Alright, tar med din kopp upp nästa gång o bjussar på julkaffe? Äh man behöver bara justera packningen om man bytt ut en av pinnbultarna till större. Men det KAN alltså innebära avskurna fingersenor och livslång minskad rörlighet i vä hand.
              Ajaj :-(
              Jag hoppas det inte är din egna tass som råkar illa ut.
              Behåll den du Per, du kanske kommer behöva den någon gång :-)
              JH

              20vT

              Comment


              • #8
                Haha. Förlåt om jag var otydlig men jo det var min egen hand som skars. Tur man inte höll den i nån av portarna/hålen.. Brrrr!
                Argenta 120ie -85
                Alfa 75 3.0V6 -90
                BMW Z4M Coupe -06
                BMW 118dM -10
                Coupe 20VT -98 RIP
                125 Special -72 RIP

                Comment


                • #9
                  Originally posted by per
                  Haha. Förlåt om jag var otydlig men jo det var min egen hand som skars. Tur man inte höll den i nån av portarna/hålen.. Brrrr!
                  Ja fy, eller om den slog runt och skar dig i magen osv. Pelarborrar, svarvar, fräsar o dyl har ruskiga moment/utväxlingar.
                  JH

                  20vT

                  Comment

                  Working...
                  X