Announcement

Collapse
No announcement yet.

bränsletryckregulator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bränsletryckregulator

    Ok.

    Funderar.. original så är inte min 128a utrustad med bränsletrycksregulator. Inte heller har den retur från förgasaren. Bränslet leds alltså från tanken till den mekaniska pumpen i motorrummet och sedan in i förhasaren.

    Nu till frågan. Blir aldrig flottörhuset överfullt? Vad händer med bränslepumpen när det blir tvärstopp när flottörnivån är uppnådd?

    Har installerat dubbla dcoe och undrar om man ska ha nå regulator

  • #2
    Vad är det för bränslepump du har?

    Comment


    • #3
      OK, ser nu att du har org.pump.Du behöver nog inte vara orolig att den ger för högt tryck.(ska väl ligga på 0,2-0,25 har jag för mig)

      Comment


      • #4
        Jag är inte orolig för för hög tryck jag är orolig om var trycket tar vägen när det är stopp? I vanliga fall fortsätter bränslet tillbaka till tanken när flpttörhuset är fullt. Det finns ingen returslang som sagt

        Comment


        • #5
          Jag är inte 100 på detta men de gamla mekaniska pumparna tror jag "slutar" pumpa när flottörventilen stänger. Membranet "fastnar" i toppläget så hävarmen når aldrig nocken. När sedan flottörventilen öppnar glider den ner och börjar pumpa.

          En sådan pump behöver aldrig skapa ett högt tryck då den bara ska fylla upp flottörhuset.
          Fiat Punto Easy 1.2 -13
          Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

          Comment


          • #6
            Tack det va exakt det jag va ute efter!

            Comment

            Working...
            X