Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brådskande ärende, problem med viloläget för torkarbladen inför besiktning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Brådskande ärende, problem med viloläget för torkarbladen inför besiktning

    Hej, jag fick en tråkig anmärkning på besiktningen, torkarbladen (främre) går ej ner i viloläget, verkstaden sa att de var fel på motorn så fick tag i en från engelska ebay, iaf nu så hjälpte den inte utan reparatören säger att det är fel på ljusomställaren (spaken för torkarbladen) och att den behöver bytas..

    Problemet är att jag måste besikta bilen imorgon :/// annars helt ny besiktning , finnns det något knep för att få igång denna motorn som drar tillbaka torkarna i ursprungsläget???

    Jätte tacksam för svar!!!

    Mvh

  • #2
    Antar att du har Uno?
    Isf kan du alltid ta bort armarna helt, tillfälligt. Det är ju inte lag på strålkastartorkare längre.
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Ahha nix en fiat coupe, men det är frontrutans torkarblad som inte fungerar, och jag fick ju en "etta" och med de nya reglerna så ska jag komma undan tills nästa besiktning, problemet är att nästa besiktning blir nu och då blir det en "tvåa"...


      Ahhhhh så jobbigt redan lagt ner 10,000 på detta.

      Tacksam på något tips.. .

      Comment


      • #4
        Haha ok, enda tipset jag har är att söka på fccuk.org. Har läst en del om torkartrubbel där..
        Argenta 120ie -85
        Alfa 75 3.0V6 -90
        BMW Z4M Coupe -06
        BMW 118dM -10
        Coupe 20VT -98 RIP
        125 Special -72 RIP

        Comment


        • #5
          tack för tipset, kollade där igen och hittade ett bra svar, en som sa sig haft samma fel och då saknar sitt "wiper relay" alltså relääet (det blåa)..

          Hade vart guld om man kunde lånat ett sådant relä av någon här ? (givetvis mot pant isf! bara tillfälligt för att få igenom besiktningen imorgon , och sedan beställa från ebay.co,uk när det finns något där!

          Mvh

          Comment

          Working...
          X