Announcement

Collapse
No announcement yet.

Styr servo utslagen helt Punto 00 ELX 5d

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Styr servo utslagen helt Punto 00 ELX 5d

Tjena.
    Ja detta felet verkar vara ett ganska vanligt fel på just puntos att styr servon lägger av och nu har det hänt på min. Jag undrar bara kort vad gör man åt det? läste att några har lödat? hur håller det? Hur ska man gå tillväga med det hela? Jag själv kan inte så mycket om hur man lödar eller liknande men ska man "smälta" om lödningarna eller hur gör man detta? och som sagt hur är hållbarheten ?

Tack på förhand för alla svar.

Det sägs att omlödning ibland kan lösa problemet. Du ska nog inte hoppas för mycket på att det löser problemet då det mesta talar för att 1) motorlindningen brunnit eller 2) reläerna är kassa. Två nya reläer hittar du på ebay för någon hundring och om du byter dom kommer du ändå löda om anslutningarna på kortet.
    Sannolikt är det motorn som brunnit och då är det skroten eller ebay som gäller. Jag hittade en ny motor extremt billigt (3-400 kr) på självplocken Returbilen.se efter tips från Pazzo.
    Det är plug n play och ECUn kalibrerar själv in servot oavsett vad som skrivits på div forum. Och jag avråder från att använda Cityservot eftersom det som steker motorn då den fungerar genom att fördubbla strömmen genom servomotorn.
    Jag föreslår ändå att du börjar med att köra diagnos för att få ut felkoderna.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

Comment

Working...
    X