Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fiat stilo 1.6 -02

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fiat stilo 1.6 -02

    Har köpt delar till min bil och bl.a då drivremssats för generatorn och vattenpumpen med tillhörande spännhjul från SKF.

    Nu undrar jag om det är ok att återanvända den skruv och mutter som håller fast spännhjulet eftersom det inte följde med i den beställda satsen trots att illustration på lådan visar att det ska vara med? Har fått hemskickat en ny drivremssats efter kontakt med leverantören men där är inte heller skruv och mutter med.

    Om det inte är ok med återanvändning vad är isf måtten på denna skruv och mutter så jag kan inköpa ny eftersom jag inte kommer själv meka med den pga byte av kamrem vilket jag inte vågar mig på och därför får den lokala meken fixa detta åt mig. Har tid hos honom nu på Tisd.

    Om nån vet varför Bilprovningen ger 2:a på ODB2 felkod P0460 som har med tankmätaren att göra så upplys mig isf för jag har även köpt en enklare felkodsläsare och raderat den felkoden eftersom varken motorlampan eller service har indikerats och bilen går bra. Kollade efter en tvåmila trip ToR om felkoden hade kommt tillbaka men icke.

    Tackar på förhand och hoppas min fjärde Fiat hittills inte krånglar allt för mycket. Har tidigare haft Ritmo, Tipo och Punto. Har även haft äran att åka bak i en Fiat 500 som gänglig yngling och kände klaustrofobin knacka på s a s

  • #2
    Om du släckt felkoden och felet inte kommer tillbaks kan både du och bilprovningen vara nöjd.

    Du kan återanvända skruvarna. Det är egentligen bara topplocksbultarna som inte ska återanvändas.
    Coupe 20VT -96 gröna glassätarbilen snart till salu, Ritmo 105TC finbil, Marea 20v bruksbil, Uno Turbo -88 rejsbil, Coupe 16VT -94 röd trackday cruiser, Lanca Delta Integrale -91, Coupe 20VT -97 multifärgad clownbil, Uno Turbo -89 bliviande originalbil, X1/9 -79 projekt, 3 Alfa 155 Q4, Lanica Flavia Coupe -63.

    Comment

    Working...
    X