Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tänkte byta tändstift, gick fel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tänkte byta tändstift, gick fel

    Tjenare.

    Ohändig som man är tänkte jag byta tändstiften själv för första gången på min fiat punto. Började med att lossna luftburken, sen såg jag något som jag trodde var tändhattarna, dessvärre var det till insprutningen. Samtidigt hoppade två clips ner och lade sig i motorrummet, försökt fiska upp dom utan resultat.

    Skruvat ihop och isär allt fyra gånger nu för att få det tätt men det går inte. Clipsen är omöjligt att få tag på ur motorrummet, har tittar på mekonomen och mister-auto men kan inte hitta några.

    Vart finns dom att beställa/köpa?


    Går det att tillverka egna?

    Modell: fiat punto 3d 2001, 1.2L motor

    Tack på förhand.
    Last edited by fiatt; 9 September 2013, 11:09.

  • #2
    Är det nr 11 på bilden som du menar? I så fall finns den att få tag på din närmaste Fiat verkstad.

    Click image for larger version

Name:	naread.png
Views:	1
Size:	17.4 KB
ID:	248683
    Kör tyskt, drömmer om italienskt

    Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

    Comment


    • #3
      Dum fråga kanske men du kommer inte åt clipsen underifrån bilen? Uppfattade det som att du vet var de finns..
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

      Comment


      • #4
        Originally posted by 84jr0 View Post
        Är det nr 11 på bilden som du menar? I så fall finns den att få tag på din närmaste Fiat verkstad.

        [ATTACH=CONFIG]13654[/ATTACH]

        Japp! Får ta med mig den sprängsskissen och åka dit, ca 2 mil! tack!

        Originally posted by per View Post
        Dum fråga kanske men du kommer inte åt clipsen underifrån bilen? Uppfattade det som att du vet var de finns..

        Nja, vi har bogsera bort den ett flertal gånger så tror tyvärr den har försvunnit

        Comment


        • #5
          Byt inte tändstiften själv om du inte vet vad du gör. Det kan sluta illa

          Comment


          • #6
            Originally posted by Ankan View Post
            Byt inte tändstiften själv om du inte vet vad du gör. Det kan sluta illa
            Någongång måste man lära sig?

            Comment

            Working...
            X