Håller på att byta topp på en fiat coupe 16vt ifrån en 16v, eftersom ventilerna var krökta och säterna illa åtgågna på orginaltoppen. Har en komplett utbytesmotor till en 16v som inte har gått så mycket ca 8000mil.
Nu när jag skulle shimsa in ventilspelet såg jag att en nock på insugkam och en nock på avgaskam var rejält slitna, vad glad man blir. Har sett någon här på forumet skrivit att 16vt kamaxlar är mycket vassare, om man nu tittar på lyftet är 16v vassare. Så om det är någon här som provat denna kombination eller om någon med kunnighet inom kamaxlar kan skriva en rad här vore intressant. Har kollat med en firma som har slipat kamaxlar till 16vt förut, där dom menar att ofta är dessa kamaxlar mycket slitna och inte går att slipa mer. Kanske det går göra något roligt av 16v kamaxlar om dom nu inte går att köra med som dom är.
Nu när jag skulle shimsa in ventilspelet såg jag att en nock på insugkam och en nock på avgaskam var rejält slitna, vad glad man blir. Har sett någon här på forumet skrivit att 16vt kamaxlar är mycket vassare, om man nu tittar på lyftet är 16v vassare. Så om det är någon här som provat denna kombination eller om någon med kunnighet inom kamaxlar kan skriva en rad här vore intressant. Har kollat med en firma som har slipat kamaxlar till 16vt förut, där dom menar att ofta är dessa kamaxlar mycket slitna och inte går att slipa mer. Kanske det går göra något roligt av 16v kamaxlar om dom nu inte går att köra med som dom är.
Comment