Announcement

Collapse
No announcement yet.

Synkning telefon-bil

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Synkning telefon-bil

Tidigare har min telefon synkat automatiskt med bilen när jag klivit in och startat den, men nu måste jag själv gå in manuellt på telefonen och synka och då kopplar den direkt upp med bilen.
    Någon som vet varför det inte funkar automatiskt?
    /Micke

500 Abarth -08; Tuning chip motoroptimering 170 hk, 265 Nm; Milltek sportavgassystem, TWM Shortshifter samt "dekaltrimning"

Ingen.....?
    /Micke

500 Abarth -08; Tuning chip motoroptimering 170 hk, 265 Nm; Milltek sportavgassystem, TWM Shortshifter samt "dekaltrimning"

Comment

Ingen aning. Kan någon uppdatering av mobilen påverkat?
      Argenta 120ie -85
      Alfa 75 3.0V6 -90
      BMW Z4M Coupe -06
      BMW 118dM -10
      Coupe 20VT -98 RIP
      125 Special -72 RIP

Comment

Uppdatering av bilen, servad?
        Är det inte bilen som synkar mot telefonen? På min alfa fick jag in och fippla i Blue&Me så den connectar och sedan godkänna i telefonen att bilen ansluter.
        Jag tappade det en gång, fick gå in och göra om proceduren igen.
        Fiat Punto Easy 1.2 -13
        Alfa Romeo Giulia Super 2.0T -17

Comment

Jag har haft den på service och så kanske även telefonen har blivit uppdaterad sedan det fungerade sist, jag minns inte.

Det borde ju vara bilen som synkar automatiskt mot telefonen och det fungerade tidigare, men nu får jag göra om det manuellt varje gång....... (om jag vill att det ska fungera och då blir det bara av när jag vet att jag kommer att behöva det eller om jag åker någon längre stund)
          /Micke

Comment

Vad har du för telefon? Om du listar anslutna mobiler i bilens meny den gången som den inte ansluter automatiskt, ser du din mobil i listan? Menyn jag menar heter USER DATA och finns under SETTINGS.

För att para ihop telefoner med rösten kan du trycka på Windows knappen och säga "SETTINGS" vänta på feedback och därefter säga "PAIRING" så kommer du få upp PIN koden i bilens display men det hjälper inte dig men gör proceduren snabbare.

En annan sak kan vara att din telefon kanske måste ha Bluetooth synglighet påslaget, testat det? Jag vet att ibland ansluter min Abarth telefonen samma sekund jag startar bilen men ibland kan det ta upp till 1 minut. Osäker på vem som initierar anslutningsförsöket, bilen eller telefonen.

Tittade in i min telefon som är en Windows Phone 8 vilket får mig att tro att bilen initierar anslutningen mot telefonen eftersom min telefon är synlig och söker efter Bluetooth enheter endast när jag är inne i Bluetooth menyn går jag ur så blir den osynlig. Dock är mina sparade enheter listade och det måste de vara annars tillåter inte mobilen anslutning.

Click image for larger version

Name:	wp_ss_20140215_0001.jpg
Views:	1
Size:	44.8 KB
ID:	249170
            Last edited by 84jr0; 15 February 2014, 17:03.
            Kör tyskt, drömmer om italienskt

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

Jag har en Samsung Note.
              Bluetooth har jag alltid påslaget och om jag tar fram den menyn så står det under sammankopplade enheter både Abarth, Blue&Me TomTom, vår dator och även TV:n och under samtliga står det sammankopplat......
              Om jag sätter på tändningen i bilen eller startar och sedan klickar på Abarth så blir texten blå och den säger "ansluter" och sedan "ansluten till telefonljud", då kommer även texten Telia upp i displayen i bilen. Om bilen inte är på händer inget på telefonen (men det står ändå sammankopplat).

Nu provade jag om jag kunde se min telefon i listan, jag kan bara se "delete user och delete all".
              Testade att deleta både users och all och parade ihop igen med ny kod och nu FUNGERAR DET! :-) :-)
              /Micke

Comment

Originally posted by offroader View Post
                Jag har en Samsung Note.
                Bluetooth har jag alltid påslaget och om jag tar fram den menyn så står det under sammankopplade enheter både Abarth, Blue&Me TomTom, vår dator och även TV:n och under samtliga står det sammankopplat......
                Om jag sätter på tändningen i bilen eller startar och sedan klickar på Abarth så blir texten blå och den säger "ansluter" och sedan "ansluten till telefonljud", då kommer även texten Telia upp i displayen i bilen. Om bilen inte är på händer inget på telefonen (men det står ändå sammankopplat).

Nu provade jag om jag kunde se min telefon i listan, jag kan bara se "delete user och delete all".
                Testade att deleta både users och all och parade ihop igen med ny kod och nu FUNGERAR DET! :-) :-)
                Skönt att det löste sig... ibland är det bra att göra om från början
                Kör tyskt, drömmer om italienskt

Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

Comment

Ja, jag var osäker på vad som skulle hända när jag valde delete all men efter jag läste det du skrev så chansade jag och det fungerade.

Tack för hjälpen! :-)
                  /Micke

Comment

Working...
                  X