Announcement

Collapse
No announcement yet.

Småryckig/Ristande kall Brava

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Småryckig/Ristande kall Brava

    Tjena!
    Kan ju inte låta bli att leta fel på Bravan jag köpteHar märkt när bilen har stått ute i kallväder så går den ojämt vid kallstart.Den rister till lite i 1 sekund innan den stabiliserar sig.Det inget som stör körningen direkt då det är så kort stund.Men man undrar om vad som kan fela.

    Sen när jag åker iväg och kör i ca 30-40km/t på en liten rak väg tex och petar knappt på gasen så går den småryckigt.Det är inte jätteryckigt utan lite längre mellan intervallet.Bilen motar lite för att sen dra i några meter och håller på sådär.Det är inga större varvtalsändringar det handlar om,men det känns lite om man känner efter

    Tycker att bilen inte är så bränslesnål som jag trodde den skulle vara heller.0,9 vid långkörning.
    kan det vara ngn givare som kan ge upphov till dessa problem tro?

    Ska köpa en riktig insprutarregörare och hälla i först inna jag gör ngt seriöst.
    Skule vara skoj att höra vad ni har för ideer. / Mats
    Mats Nilsson

    Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

  • #2
    Bytt stiften?
    Argenta 120ie -85
    Alfa 75 3.0V6 -90
    BMW Z4M Coupe -06
    BMW 118dM -10
    Coupe 20VT -98 RIP
    125 Special -72 RIP

    Comment


    • #3
      Ska testa det.Har bara fixat de mest akuta sakerna,så stift får bli topp prio nu.Hur känsliga är dom på stiften?.Ska höra med en bekant som säljer Denso till bra priser.Eller ska jag välja ngt annat stift? / Mats
      Mats Nilsson

      Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

      Comment


      • #4
        NGK är välbeprövade grejer.

        Beställ tex från www.mister-auto.se eller http://www.autoteilemann.de för halva priset mot Mekonomen.

        <edit> korrigerade adressen t Autoteilemann
        Last edited by rask; 4 February 2014, 16:08.
        à la London designmarknad - www.alalondon.se

        Comment


        • #5
          Originally posted by rask View Post
          NGK är välbeprövade grejer.

          Beställ tex från www.mister-auto.se eller http://www.autoteilemann.de för halva priset mot Mekonomen.

          <edit> korrigerade adressen t Autoteilemann
          Kollade faktiskt NGK hos min bekant när han inte hade
          Denso.Tyvärr hade han inte de rätta stiften.Fick bli Bosch iridium eller va fasiken dom hette

          Får dom imorgon.Men jag tyckte att ristandet när man kallstartar avtog lite efter jag hällde i en flaska injectioncleaner.Bilen har stått still en tid innan jag köpte
          den.Men nu får den gå minst 9 mil om dagen.Det kanske blir bättre framöver.Det ha ju hänt att jag t.o.m kört bort övertrycket som jag hade i vevhusventilationen på en bil.Dä ni!!
          Mats Nilsson

          Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

          Comment


          • #6
            Har nu bytt stift och det blev lite bättre,ristandet är nästan borta.Men vet inte om det berodde på injectioncleanern och det frekventa användadet av bilen.Nu är det bara det småryckiga som är kvar vid kall bil.Ska kolla upp lite givare eller snarare köpa nya tror jag. / mats
            Mats Nilsson

            Gud hörde min bön!!!! det står en Fiat Ritmo utanför!!!! (Ur Tv-serien Sally)

            Comment

            Working...
            X