Announcement

Collapse
No announcement yet.

Släcka airbaglampa ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Släcka airbaglampa ?

    Har skruvat lite med Barchettan i helgen. Inser att an inte skall skruva på fordon som fungerar.
    Plockade ur passagerarstolen o kopplade loss kabeln till bälteslåset som har bältessträckare.
    Har nu skruvat stolen på plats igen och kopplat in bältesträckaren med gula kabeln. Lampan lyser ändå. Tagit ur nyckeln, testkört runt kvarteret, men airbaglampan lyser ändå. Airbaglampan lyste inte när stolen var på plats innan demontaget.
    Någon som vet om spänningen till batteriet måste kopplas bort eller skall bilen i på verkstad och felet nollas med diagnosinstrument efter att säkerhetsutrustning/krockskydd varit bortkopplat?

    MVH

    TS

  • #2
    Koppla du ur batteriet innan du började jobba?
    Fiat Coupé 20v Turbo Plus -99
    Min projekttråd - 19T
    Min Youtube kanal
    >>>HK listan - missa inte den!!<<<
    Min Challenge bil: Alfa Romeo 75 TS Pista edition, #36

    Comment


    • #3
      Nej

      Comment


      • #4
        Koppla alltid bort batteriet när du pillar på airbag kablage. Slog du på tändningen när sladden till bältessträckaren var urkopplad eller när någon annan airbag sladd var urkopplad? Jag hade kopplat bort batteriet i par timmar så att systemet nollställer sig och även verifierat att sladdarna sitter i som de ska innan du kopplar in batteriet igen.
        Kör tyskt, drömmer om italienskt

        Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

        Comment


        • #5
          Har låtit den vila med urkopplat batteri ca 1 timma i dag, alla prylar på plats o inkopplade. Lampan lyser fortfarande. Någon som vet om det är verkstadsjobb att släcka den eller skulle den slockna efter denna operation?
          MVH TS

          Comment


          • #6
            Den måste återställas. när larmet har aktiverats så sparas den informationen och lampan lyser.
            Gtec1 || OROBICA || Bilstein b6 x 4 || SPARCO || H&R || zender || Goodrige || ƒerodo || NGK iridium
            S/y Mascot
            S/y Rebell
            20vT
            Fiat 600 -64 ,, Punto Grande 1.3 mjt dualogic 6 speed ,, Punto ELX 16v CVT, ABS - 01 (såld) ,, Punto 1,2 - 00 (i himmlen)
            Stilo 1,8 MW -04 (såld) ,, Cinquecento 899cc -94 RIP krockade med ett Rått-djur

            Comment


            • #7
              Tack för svaret. MVH TS

              Tack

              Comment


              • #8
                Placering OBD

                Har du koll på var anslutningen sitter? Såg på något tyskt forum att den sitter under förarsätet. Rätt? Lite trångt i garaget så jag har inte haft möjlighet att kolla live. MVH TS

                Comment


                • #9
                  Originally posted by tsand View Post
                  Har du koll på var anslutningen sitter? Såg på något tyskt forum att den sitter under förarsätet. Rätt? Lite trångt i garaget så jag har inte haft möjlighet att kolla live. MVH TS
                  http://www.fiatforum.com/barchetta/1...connector.html
                  Kör tyskt, drömmer om italienskt

                  Abarth Punto Scorpione - Sveriges första - SÅLD | Coupé 20vT -99 - SÅLD | Stilo 1.8 16v Dynamic - SÅLD | Mitt coupé projekt | Mina bilar

                  Comment

                  Working...
                  X