Slänger med en bild på hur en bromsreduceringsventil till en Tipo ser ut. Bytte min idag. Den gamla var inte vacker. Hela armen som sticker upp ur gummidamaskern var fastrostad. Gick inte att flytta en tum. Den nya var mycket finare, guldigare och mindre rostig.
Nu har jag en fråga till er! Hur skall man ha ventilen för att den skall vara i sitt normalläge? Ok, det är svårt att berätta. Men jag skall berätta lite mer. Högst upp på armen finns det ett avlångt hål. Där fäster man en fjäder som sedan är fäst i en axel eller något under bilen. Jag gissar att fjädern är till för att dra i armen. Så hur mycket skall fjädern dra i normalläget. Skall den vara vara slapp eller skall den vara superspännd? Har bytt allt från bromsreduceringsventilen ut till hjulcylindrarna men det blev inte bättre. Bromsarna bak tar dåligt (för att vara helt ärlig så tar de inte alls).
Nu har jag en fråga till er! Hur skall man ha ventilen för att den skall vara i sitt normalläge? Ok, det är svårt att berätta. Men jag skall berätta lite mer. Högst upp på armen finns det ett avlångt hål. Där fäster man en fjäder som sedan är fäst i en axel eller något under bilen. Jag gissar att fjädern är till för att dra i armen. Så hur mycket skall fjädern dra i normalläget. Skall den vara vara slapp eller skall den vara superspännd? Har bytt allt från bromsreduceringsventilen ut till hjulcylindrarna men det blev inte bättre. Bromsarna bak tar dåligt (för att vara helt ärlig så tar de inte alls).
Comment